Stöd Ukraina

Afrikajohans blogg

Fredag 21 December 2007 - Lusaka

Äntligen sol

Nu är sjuklingen tillbaka och några timmar i solen gjorde livet ännu lättare. Imorgon bitti bär det av till Viktoriafallen, det ska bli superhäftigt. Vi pratar även om att åka en dag till Botsvana och åka safari, har hört att det ska finnas massa djur där. Ikväll var vi bjudna över till en svensk familj på middag, det Johan och jag inte visste var att det var gamla grannar till honom från Kungsholmen. Världen är verkligen liten... Det var ett trevligt gäng, kul att träffa folk i vår ålder som bor här med barn och allt. Man blir allt lite sugen.
Skulle kunna skriva flera timmar om hur det är här i Zambia men för att verkligen förstå måste man vara här. Som ni sett på bilderna bor vi i ett gigantiskt hus med mur runt om och vakter dygnet runt. Det finns en husa, en trädgårdsmästare och en "poolman". Helt plötsligt ligger det nytvättade och strukna kläder i garderoben. Man kommer inte ens ihåg att man hunnit använda dem.
Så många superdyra bilar som jag ser här dagligen har jag väl aldrig sett. Det finns verkligen rika människor här, både svarta och vita. Det såg vi ju inte alls i Rwanda. Givetvis finns det fattigdom också men kontrasterna syns mer här. Men det är mycket folk överallt, massa trafik och ganska stökigt, och i och med alla murar ser man inte mer än vägar och affärer. Därför var det underbart att åka ut på landet och få se den vackra naturen, och alla djuren så klart, när vi var i Chimanuka häromdan. Imorgon som sagt åker vi bil till Viktoriafallen, det ska ta ca 6 timmar. Kul att få se massa natur. Där ska vi åka forsränning och bada med krokodiler:-) Få se om Johan vågar hoppa bungyjump...
Saknar alla där hemma, tufft att inte kunna prata som man är van vid. Puss
Dela med andra:    

Kommentarer
Peterdykare säger:
Hej på er !
Va skönt att se solen och det verkar vara full fart på er !
här i stockholm -2 o grått så man lever med er på er tur .
nyfiken på resten .
HA EN UNDERBAR JUL O GOTT NYTT ÅR .
MVH PETER
Postat 2007-12-22 19:28  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista dagen i Miami
15 år sedan
Forsta dagen
15 år sedan
Dag 5 Fredag (Vilodag)
15 år sedan
Dag 4 Torsdag
15 år sedan
Dag 3 Onsdag
15 år sedan