Stöd Ukraina

Dachwits blogg

Tisdag 11 Februari 2014 - Auckland

Äntligen på Kiwimark!

Efter en flygresa på 6 timmar till Dubai hade vi 12 timmar på Dubai flygplats att vänta oss, över natten dessutom. Dessa timmar spenderades med film, musik och taxfree butiker. De ständiga uppropen om boarding här och där gjorde det svårt att sova.
13,5 timmars flygning till Melbourne. Efter en sömnlös natt var det inte direkt svårt att somna, Frida somnade så fort hon hade satt sig och vaknade inte ens när planet lyfte. En film senare somnade jag med och jag tror att vi sov ungefär 9 av de 13 timmar.
På mellanlandningen i Melbourne var der mycket strul, det ropades ut i högtalarna att "Louise Sandgren" och "David Engine" skulle ta kontakt med personalen vid gaten, problemet som uppstod då var att det inte fanns någon personal att ta kontakt med. Efter mycket letande och frågande hittade vi personalen, en våning under gaten, och blev ombedda att byta platser så att vi fick slippa sitta i mitten.
3,5 timmars flyget från Melbourne till Auckland gick fort, men nu väntade bagageuthämntning och tull.
Jag fick mitt bagage relativt fort medans Fridas kom ungefär 30 nervösa minuter senare bland de allra sista.
Tullen smög vi oss igenom ganska fort och smidigt utan böter eller kroppsvisitering.

Nu ligger vi och tar det lugnt på The Attic hostel efter en runda på stan. Saknas nog bara en kall öl och lite chips.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet