Stöd Ukraina

Dachwits blogg

Onsdag 26 Februari 2014 - Wellington

Lottovinster och Hamburgare

Wellington
Igår tog vi bussen till Wellington där vi är nu.
Lite småfrälst av denna stad måste jag säga, storstadskänsla men samtidigt väldigt avslappnad och härlig.
Om jag inte hade gillat Göteborg så mycket så hade jag nog flyttat hit asså.
Vi bor på en parralellgata till den stora mat/bar gatan, hur mycket mat som helst, förstår inte hur allt kan gå runt riktigt. Sen typ 5 minuter flipflop/ ont efter vandring promenad (inte så snabbt) ligger havet och en lång hamnpromenad full av konstiga och coola skulpturer och streetart.
Började dagen med att gå en guidad tur(gratis) runt staden, guiderna var två unga tjejer som bor på samma hostel så de visade oss det som vi tycker är intressant, typ barer, shopping och mat bland annat.
Vid slutet av turen träffade vi på två killar som delade ut gratis skraplotter, jag, frida och en av guidera vann 7 dollar var så vi var väldigt glada. Men gladast var nog en av tjejerna i gruppen som vann 125 dollar! Sjuk tur!
Nu till en till andledning att jag vill flytta till Wellington, idag till lunch åt jag den godaste hamburgaren jag har ätit i hela mitt liv.. Så perfekt på alla sett och vis, perfekt stark, perfekt söt, perfekt såsig, perfekt bacon. Så krispig, så mjuk, så saftig.. skulle kunna hålla på i evigheter.
För er som tittar på How I Met Your Mother så förstår jag nu hur Marshall kände.
Efter en magisk lunch som delvis betalades med lottovinsterna var det dags för att gå ner shoppinggatan. Hittills så var det ju mest jag som hadeköpt saker så nu var det fridas tur.
Efter några timmar och många affärer blev resultatet i alla fall bra. Frida hittade sin "dröm" bikini för halva priset av det hon hade räknat med, det blev även två par jeansshorts för en billig peng.
Efter shoppingen gick vi till ett av de stora kända museerna här i stan, med gratis inträde. Sjukt stort med allt mellan blåvalar i taket till jättebläckfiskar till dinosaurier till urinvånare till konst.
För att bidra lite till att hålla museet gratis så köpte jag en bok i souvenirshopen, The Hobbit såklart.
Nu efter en god indiskt måltid hemkörd till hostelet ligger vi på rummet och samlat energi för att gå ut igen, är nämligen 2 drinkar för 1 ikväll på en av barerna i närheten.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet