Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Tisdag 28 Februari 2012 - Krabi stad

A taste of China......

Gårdagskvällen avslutades med Room-service...2 Spagetti Carbonara...men thaiengelska är ingen lek...så vad kom de upp med... Pasta boulognese...köttfärs i värmen...nja...inte min "cup of tea"...men vad gör man när man är hungrig. Inte var den god heller...smakade SÖTT...morrrr. Jag åt bara några tuggor och TH resten...han var visst hungrig.
Avslutade kvällen med en DVD-film och sedan smörja min stackars skalle som inte fått sol och salt på några dagar...snabbt som ögat får man detta h-vete tillbaka...

Idag tänkte vi slappa vid poolen för att slippa springa runt så mycket...avstängd...just idag till kl. 15.00. Morr igen.

Det får bli Chinatown i BKK...efter diverse byten på skytrain och några stationer med Metron tog vi en taxi från Hua Lampong...järnvägsstationen...till China market...

Jisses vad rörigt, trångt med bilar, tuktuk, dragkärror, pirror, kartonger, kineser, thailändare, turister, torkad fisk, torkad anka, insekter, krabbor, frukt, teer...skor, väskor, smycken i en salig röra...varför köper man inte örhängen t.ex...de kostar 20 thb...frågar man efter något...no have...ja inte är det enkelt att handla inte...men kul...vi älskar BKK för vad det är ändå...härlig puls...man sällan hitta...

Blev smink till mig själv för 45 kr...3 marscara, 2 lipgloss och ett läppstift...så inte är det dyrt heller...men det blir för mycket...av ALLT...

Nu har vi packat och väntar på room-service...igen...tänk vad bortskämda vi blir...

Imorgon återstår den långa hemresan...men ändå skönt att vara i BKK...då slipper vi en massa byten och väntan...Krabi till BKK... Endast 1 byte i Frankfurt...Skall bli kul att se dessa stora thai-plan igen...har aldrig upplevt något liknande förut...med kupeer och sittsalonger...

Vi hörs för en sista resumé...om någon dag...
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    Alina fyller 12 ar...
    11 år sedan