Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Lördag 25 Februari 2012 - Krabi stad

4 nights in Bangkok...

En sista dag på Koh Lanta...moppetur i omgivningarna...besök och försök till lunch på Kaw Kvang...där vi bodde när Agge fyllde 60 Tyvär blev lunchen en besvikelse...kall kyckling bådar aldrig gott...säskilt när man påpekar detta och servitören kör ner hela pekfingret i min mat för att kolla...ny mat...Paeneng curry...inget jag beställt och så starkt så det kan jag inte äta. In med samma kyckling igen...ljummen...tappat aptiten och åker till Franska bageriet och köper en bacon/lökpaj...samt matsäck tills imorgon. Middag på Papas...gott och inte ett dugg nyttigt...

Klockan inger 07.00...hinna packa klart, toabesök, frukost...

Säger goodbye till åt vår galna portier...crazy man...Kl. 10.0 kommer minibussen...TRÅNGT...Th har en väska i knät och jag verkar ha en passagerare i knät ca 12 år mest hela tiden...2 timmar stå man dock ut för 600 thb...Framme vid Krabi Airport...vi läser, käkar matsäck...fikat...läser igen. Flyget med Air Asia ta endast 1 timme idag mot 1.30 annars...Taxi till hotellet...500 thb...orkar inte åka citytåget...vet inte hur vi får med oss alla väskor...

Böjar fundera vilket kvarter vi hamnat i...bara barer, inhemsk befolkning...men efter en skarp sväng är vi i ett annan del av staden...

Vilket hotell...blev uppgraderade då vi bokade väldigt sent...2 rok och kök. walk in closett, jättebadrum, stort sovrum, vardagsrum med soffa, LCD, DVD och sourrandanläggning...

Äter middag på hotellet...hungriga efter att endst ha ätit en macka, + chokladbit...GOTT...

Imorgon är det stora marknden som gäller i BKK...laddat till tänderna...och starkkkka fötter och stor blåsa...så hörs vi i morgon...trevlig lördag...nu är kl. 22.30 här...
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    Alina fyller 12 ar...
    11 år sedan