Thai Airways gick 2008 back för första gången på 43 år.
Thai Airways posts huge loss in 2008
By: AFP
Published: 28/02/2009 at 06:23 PM
Thailand stolta flygbolag, Thai Airways, gick med en kraftig förlust med 21,3 billion baht (592 million USD) 2008 pga höga bränslepriser och protesterna i slutet av året som stängde Bangkok´s flygplatser.
2007 gjorde bolaget en vinst på 4,4 billion baht, och förra årets djupdykning var bolagets första årliga förlust på 43 år.
I januari, sade Thai Airways att det skulle begära en delay av leveransen av sex A330, beställda av den europeiska tillverkaren Airbus pga pengabrist.
By: AFP
Published: 28/02/2009 at 06:23 PM
Thailand stolta flygbolag, Thai Airways, gick med en kraftig förlust med 21,3 billion baht (592 million USD) 2008 pga höga bränslepriser och protesterna i slutet av året som stängde Bangkok´s flygplatser.
2007 gjorde bolaget en vinst på 4,4 billion baht, och förra årets djupdykning var bolagets första årliga förlust på 43 år.
I januari, sade Thai Airways att det skulle begära en delay av leveransen av sex A330, beställda av den europeiska tillverkaren Airbus pga pengabrist.
Ja världsekonomin är i botten och det blir nog extra kännbart för de bolag som har mest turister som passagerare. Allt fler måste rätta mun efter matsäcken och det sätter sina spår. Trist att det blev så, vi får hoppas att det snart vänder. Jag har alltid gillat Thai, för de har hög servicenivå.
Tyvärr så vart jag besviken på Thaiairways sista gången nu.
Gamla plan som var skitiga och väldigt slitna, personalen verkade som om dom vantrivdes och slängde fram mat och dryck.
Om det fortsätter så, så kan jag förstå att dom tappar kunder, dom borde kolla på bangkokair och lära sig från dom.
Det har verkligen ändrat sig sen första gången vi flög med dom, då var det verkligen bra service.
Det som dom ändå har bäst av alla bolag jag åkt med är benutrymmet, där har dom inte snålat.
Men det är väl så att dom har sina äldsta plan i rutterna till och från norden vad jag har hört.
Micke
Gamla plan som var skitiga och väldigt slitna, personalen verkade som om dom vantrivdes och slängde fram mat och dryck.
Om det fortsätter så, så kan jag förstå att dom tappar kunder, dom borde kolla på bangkokair och lära sig från dom.
Det har verkligen ändrat sig sen första gången vi flög med dom, då var det verkligen bra service.
Det som dom ändå har bäst av alla bolag jag åkt med är benutrymmet, där har dom inte snålat.
Men det är väl så att dom har sina äldsta plan i rutterna till och från norden vad jag har hört.
Micke