Hotel

14 sep. 2011 15:44
Visningar: 3109
Hej, är det någon som har bokat hotel hos " Ebeach", man kan ju inte ringa dom och mail verkar dom ju inte så pigga på heller. Priserna är bra på dom hotel jag har kollat.

Häls Eric
14 sep. 2011 16:21
Har aldrig hört talas om dem!

Första intrycket är att jag skulle inte boka där utan att ta reda på 100% att de är ett seriöst företag.
Mycket lurigt att de anger priserna per person utan att man kan se det, så det blir dubbla priset när man valt ett hotell.
När man söker på en ort får man upp hotell som ligger långt från den orten.
Man har Google-annonser för andra hotellbokningssidor som t.ex. Booking.com och Expedia på sidan, det har man inte om man själv säljer hotell och inte är helt korkad.
De påstår sig vara "top 20 european travel website" hur styrker de det, var kan man kolla om det stämmer?
Texterna t.ex. här http://www.ebeach.se/about-us är antagligen översatta med google eller liknande, så någon svensk personal finns det kanske inte?
Går de dessutom inte att kontakta ska man kanske leta någon annan stans även om de är lite billigare?

Hittade lite recensioner om företaget här. http://www.reviewcentre.com/reviews98729.html

Här är början på "affärsvilkoren" som man är skyldig att förstå, bland annat frångår de paketreselagen.
Alla bokningar blir föremål för följande villkor och det är ditt ansvar att se till att du har läst, förstått och samtycker till följande:

eBeach specialiserade på semester till destinationer över hela världen. Ingen av de bokningar vi gör för våra kunder, oavsett om de är för en del (flyg och hotell) eller mer än ett element (flyg och hotell) är paketresor, såsom denna term definieras av Europeiska unionen paketresedirektivet. Den flexibilitet som eBeach erbjuder är att du inte är skyldiga att boka mer än 1 semester element och varje element kan bokas helt oberoende av andra.

"När du gör din bokning kommer vi att ordna så att du att ingå avtal med rektorerna (researrangör / flygbolag / kryssning företag / flyg bakom / hotell företaget / hotell) som anges på kvittot. För lowcost och Reguljärt flyg bokningar vi agerar endast som din agent för att göra din bokning. För alla andra bokningar vi agerar bara som en agent för uppdragsgivaren."
14 sep. 2011 16:48
Tack för svar, ja det verkar väldigt skumt, går inte att ringa, har skickat 5 mail, fick svar på ett mail efter två veckor, och det svaret blev man inte klokare på. Och deras googleöversättning säger ju allt.
Ändå förvånansvärt svårt att hitta info om dom.

Häls. Eric
14 sep. 2011 17:01
Citerat från vilamoura:
Tack för svar, ja det verkar väldigt skumt, går inte att ringa, har skickat 5 mail, fick svar på ett mail efter två veckor, och det svaret blev man inte klokare på. Och deras googleöversättning säger ju allt.
Ändå förvånansvärt svårt att hitta info om dom.

Häls. Eric
Har inte kollat men någon recention nämner att de har betalnummer så man kanske inte ska ringa dit alls :-(
Av Ebeach
24 juni 2014 17:23
Hej!

eBeach.se har genomgått stora förändringar den senaste tiden och vi har nu gjort en nylansering med ett helt nytt utseende!

Självklart har vi lyssnat på all feedback och gjort en rad förändringar och förbättringar som vi hoppas att våra kunder ska gilla lika mycket som oss. Vi ville därför gärna dela dem med er som har haft frågor och synpunkter på gen gamla versionen och samtidigt passa på att svara.

Vi är en del av On the beach, en välkänd internetresebyrå i Storbritannien och vi skickar varje år över en miljon nöjda kunder på sol- och strandsemester.

Om du behöver hjälp kan du nu lätt kontakta vår svensktalande kundtjänst på ett lokalt nummer och vi svarar på alla mejl inom en arbetsdag.

Vi har också ställt resegaranti till Kammarkollegiet vilket betyder att du nu tryggt kan boka din semesterresa med oss (http://www.kammarkollegiet.se/travel-guarantee/sv/details/6436).

Ta gärna en titt på eBeach.se och kontakta vårt kunniga team om du har några ytterligare frågor. Kontaktuppgifterna hittar du under ”kontakta oss” på vår hemsida.

Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
Av Jesnoe
16 juni 2015 17:43
Hej,
Skulle INTE rekommendera att välja resa via Ebeach, hjälper dig ingenting om det skulle behövas.
Vi är så missnöjda med Ebeach.
Välj ett annat bolag!!
Jessica
Av Ebeach
16 juni 2015 18:15
Hej Jessica!

Vad tråkigt att höra att du haft problem. Kan du skicka ditt bokningsnummer (som börjar MYB) via mejl till (Logga in för att se e-postadress) så att jag kan hitta din bokning?

Hälsningar

Jenny
eBeach.se
Av Cattta
16 juni 2015 20:16
Citerat från Jesnoe:
Hej,
Skulle INTE rekommendera att välja resa via Ebeach, hjälper dig ingenting om det skulle behövas.
Vi är så missnöjda med Ebeach.
Välj ett annat bolag!!
Jessica
Hej,
var också på väg att boka med dem men valde bort dem, berätta vad ni var missnöjda med när det gäller Ebeach så medlemmarna här får veta det, Jessica!
Av Cattta
16 juni 2015 21:14
Citerat från Cattta:
Citerat från Jesnoe:
Hej,
Skulle INTE rekommendera att välja resa via Ebeach, hjälper dig ingenting om det skulle behövas.
Vi är så missnöjda med Ebeach.
Välj ett annat bolag!!
Jessica
Hej,
var också på väg att boka med dem men valde bort dem, berätta vad ni var missnöjda med när det gäller Ebeach så medlemmarna här får veta det, Jessica!
De fungerar som en agent, man bokar inte avtal med ebeach utan underleverantörerna, skumt att de inte skriver ebeach och de andra leverantörerna, därför valde jag bort dom till Malta i sommar. De skriver detta under avtal.
Spelar ingen roll om webbsidan är ny eller ej, enda skillnaden är att det ser ur som att det finns ngn på ebeach som talar svenska numera.
14 feb. 2016 17:47
Kul att flygpriset är mer än dubbelt så dyrt jämfört med att boka själv via Norwegian
15 feb. 2016 09:59
Nej passa er för ebeach vi har dåliga erfarenheter hotellet vi bodde på levde inte upp på långa vägar vad som utlovades på hemsidan så nedsliten ostädat och det fattades standard saker som brödkniv exempel med det gjorde inget gör det fanns ingen plats att skära bröd heller fick klura ut allt själva tex gömma dista toa rullen annars fick man ingen ny handukar byttes sällan så åk med nån annan resebyrå
Av Ebeach
17 feb. 2016 11:50
Hej Lizbjeta,

Du har varit i kontakt med oss på Facebook under veckan. Som vi skrev där tycker vi det är jättetråkigt att du inte var nöjd med din semester. Eftersom du inte kontaktade oss under de tre veckorna du var på semester hade vi tyvärr ingen möjlighet att hjälpa dig med att byta hotell under vistelsen.

Ponderosa Aparthotel på Teneriffa är ett budgetalternativ i den lägre prisskalan vilket framgår i vår hotellbeskrivning på vår hemsida (se länk: https://www.ebeach.se/hotell/kanarieoarna/teneriffa/playa-de-las-americas/ponderosa-aparthotel). Vi anser inte att vår beskrivning utlovar de saker som du tar upp i ditt inlägg. För att hjälpa våra kunder att ta ett påläst beslut gällande det hotell som de bokar visar vi, förutom hotellbeskrivningen, även TripAdvisor-omdömen för hotellet. Ponderosa Aparthotel har 2,5 ut av 5 i TripAdvisor-omdöme.

Jag ser att du fått e-postadressen till vår reklamationsavdelning. Mejla gärna dem med dina synpunkter så kommer de att utreda ditt ärende.

Vänliga hälsningar,
eBeach-teamet