Florida: Dreamliner ersätts med HiFly – Hur dåligt?

Av Hejhej
18 nov. 2014 22:24
Visningar: 2424
Jaha, vi är inte särskilt överraskade att idag ha fått sms från Norwegian om att vårt flyg KöpenhamnFort Lauderdale i december blir ersatt av en Airbus 330-243 (portugisiska HiFly.) Det gäller även vår flight tillbaka i januari. Har mest lyckats hitta information om att dessa plan är gamla, obekväma, utan underhållning, m.m. Är det någon som har erfarenhet och vet exakt hur dåligt det är – finns det kanske någon som tycker att det har varit okej? Om man är förberedd på lägre standard kanske man kan "stå ut" under dessa 10 timmar? Fördelen att flyga direkt känns ju fortfarande positiv i alla fall ;-)
Och jo, de erbjuder pengarna tillbaka ifall man vill avboka.
Av Totopez
18 nov. 2014 23:28
Just det planet är ganska nytt, togs i bruk 2009. Det har faktiskt personliga skärmar i ekonomiklass, men jag vet inte vilket utbud de har.

Av de alternativ Norwegian brukar hyra in är nog det ett av de bättre.
Av Birgere
18 nov. 2014 23:39
Helt rätt, just det planet har Panasonix ex2 som är ett AVOD system (AudioVideoOnDemand).

Personligen brukar jag inte nyttja dom inbyggda systemen så mycket, kör hellre egna filmer, böcker, tidskrifter, ljudböcker på iPaden. Gillar heller inte låååånga dagsflygetapper (nattflygen får gärna vara långa), skönare med en bensträckare på vägen.
Av Hejhej
20 nov. 2014 12:49
Tack snälla... Jo, det blir säkert bra. Har däremot förstått att platsreservationerna kanske inte "hänger med" till nya flygplanstypen. Har t.o.m. pratat med Norwegians kundtjänst. "Jo, ni har platser bokade här, det blir samma platser oavsett plan, bla bla bla..."
Fast vad jag förstår så är ju sätena fördelade helt olika. T ex inte 3 platser i fönsterraderna utan bara 2. Och det är nog inte heller samma antal rader totalt i planet. Men det gick inte riktigt fram hos den personen. Men, men... vi överlever nog ändå :-)
Av Birgere
20 nov. 2014 18:49
hehe, har samma issue med Air Canada fast tvärt om... byte från 330 till Dreamliner. Vi har betalat extra för x:a benutrymme. Nu visar det sig att iaf stolsraderna stämmer men fortfarande så är det en mis-match med 2 resp 3 säten i fönsterraden.
Deras kundtjänst vara lika oförstående som Norwegians verkat vara :-)