Tips om Karpathos stad

Här hittar du tips, råd och inspiration från oss och våra medlemmar
Vackra Karpathos är en av de mer genuina öarna i Grekland. De flesta semesterfirare väljer att bo i Karpathos stad, men även orterna Lefkos och Amopi är populära. Stränderna består av både sand och sten, vattnet är kristallklart. Här trivs alla.
Blogginlägg om Karpathos stad
Badning pågår
Igår var vi på båtutflykt till några av öns bästa stränder. En av de hette Apella Beach och där var vi i flera timmar. Blåste tyvärr väldigt mycket så A fick hålla sig nära stranden. Men det var en väldigt fin strand... Idag är det betydligt lugnare så det blir nog en tur ner till havet. A funderar på om han ska köpa en luftmadrass men har lite för speciella önskemål för att han skall hitta en som stämmer tror jag.
av Heba 20 juni 2011 Resealbum: Karpathos juni 2011
Stranden hägrar
Idag ska vi bada i havet, säger Adrian. Vi var ner igår eftermiddag o det var hur skönt som helst. Adrian tog 12 simtag alldeles nyss och det var bara tre i torsdags så han kan nog simma rätt hyfsat innan vi åker hem. Igår blev det en promenad in till centrum, ca 1 km, för att äta middag. Kom tillbaka när det blivit mörkt och då var det häftigt att höra alla syrsor. Var oxå fint att se alla lysen från byarna uppe i bergen.
av Heba 18 juni 2011 Resealbum: Karpathos juni 2011
Premiärdoppe(n) avklarade
Flyget gick i tid och vi kom ner till Grekland tidigt på fm. Adrian tyckte bussresan till hotellet var lite läskig för det var verkligen bergochdalbana utan vägräcken. Han hade kul åt busschauffören som svarade i mobilen med -Ne! (vilket ju betyder ja). Vi började med att testa poolen och sen blev det lunch på en strandbar. Handlade frukost på väg tillbaka och badade sen mer. Blev kvällsmat på hotellet för vi var dödströtta, klev ju upp kl 1. Adrian somnade kl 19:45 och jag ca en timme senare. Nuäe vi vid poolen igen och A har upptäckt hur kul det är när man vågar dyka med cyklop...
av Heba 17 juni 2011 Resealbum: Karpathos juni 2011
Dag 12-13 pa Karpathos
Mandag. Det blaste halv storm.... Vad gor vi? Jo, tar baten till norra Karpathos och Olymbos. Vagen ar inte klart dit annu, aven om en person vi pratade med trodde den skulle vara klar till nasta ar. Det var inte sa farligt med vinden och vagorna som vi trodde. Mycket skicklig kapten pa skutan. Vi at lunch pa ett stalle som var kanon. En mix plate som bl a inneholl en bit av den godaste Mousaka vi atit nagonsin!! Ganska mycket turistiskt var det har men mysigt i alla fall! Tisdag. Vi bor ju ca 600 meter fran Pigadia centrum sa vi bestamde oss for att ga in till staden, med videokamera och vanlig kamera, plata och filma och sedan gora den dar sista shoppingen som vi ville gora innan vi skall hem. For dagens middag gick vi over gatan fran hotellet och at en god middag och nu internet pa hotellet. Nasta blogg blir fran hemmet i Got pa torsdag. Imorgon onsdag blir det stranden hela dagen och pa torsdag aker vi hem. Vi hors snart!