S_sandras blogg

Söndag 3 Juni 2007 - Landskrona
Ja da ar man hemma och tillbaka i "verkligheten" ;) kan tom skriva med å,ä,ö ;) haha

Flög ut igar vid 12 på natten, landade 8458 km senare i Wien halv 6 på morgonen vår tid. runt 10hs flyg.
Sen på planet till Köpenhamn 07.35, framme vid 9, sen bara vänta på bagaget och ta tåget till Malmö där familjen hämtade mig.

Sen börja packa upp och städa rummet. Farmor o farfar kom, även Martin och sen Maria :D mkt trevligt ! :)

Ska nu packa det sista och börja få ordning och hitta saker på ställena jag gömde dem innan jag åkte.

Har som sagt haft en bra resa och nu e de en vecka tills de blir lite mer travel i London :D

vi ses,
  • Lördag 2 Juni 2007 - Bangkok
    Ja nu ska jag snart lamna Bangkok och denna varme. Vatt och kollat i affarer sista gangen idag och sen tva timmars massage :D forsthead & shoulders och se fotmassage :D
    ljuvligt. ska snart kaka och sen ar det av i taxi 17.30 mot flygplatsen.

Har haft det helt otroligt pa den har tiden som jag varit borta. sett sa mycket och planerna pa att resa finns har redan nu.
    Asien, Europa, USA m.m. Aterstar ar bara tid och pengar.

Kanns lite konstigt men samtidigt bra att aka hem. Vatt borta typ 9 manader, dags att tomma vaskan och slappna av innan man sen aker till London ;)

Har inte mycket mer att saga, om mindre an 24h befinner jag mig i Sverige, vi ses da ;)

• Torsdag 31 Maj 2007 - Bangkok
    ja da var man i bangkok, valler av folk, lukt och affarer.
    Landade igar vid 2 tiden, till mitt boende och sen till MBK, ett stort shoppingcentre och bara en 20-30 mins gang fran mitt stalle. Handlat cd, dvd, presenter, vaska och jag vet inte allt.
    Inte sa mkt egentligen men saken ar att det ska fa plats i vaskan iaf. vi far se hur det dar gar ;P

Saken ar den att vad du vill hitta, kan du hitta i Bangkok. Forrutom mojligtvis skor som jag tycker om. Inga har passat. Sur pa det. ska hem o shoppa efter att ha kollat min garderob. Minns inte vad jag har. Blir som en overraskning eller nagot, haha.

Har imorgon med dar jag tankte kolla i affarer. Behover inte ga sa langt for det ena shoppingcentret ligger ju i princip granne med nasta. A de e inga sma center heller. utan runt 6 vaningar i varje med rackvidd som halva center syd kanns det som. fyllda med affarer runt om och i mitten massa diskar med allt fran mobil, smycke till dvd och mat.

ont i fotterna efter dagens gang. ska nu upp och vila lite pa rummet. sen blir de kaka och duscha och sen lasa innan bedtime.

Pa lordag maste jag checka ut senast 12, lamna vaskorna pa hotellet och sen se mig omkring det sista, helst ingen shopping eftersom vaskorna ar packade och klara.
    Till flygplatsen vid 7.
    Borja checka in vid 8 hoppas jag, 3h innan tydligen.
    Sen flyger jag mot Wien 11 pa kvallen.
    ska ringa hem innan jag lyfter och onska syrran grattis pa 18-arsdagen :)
    hemma sondagmorgon.

blir en massa man kommer gora kanns det som val hemma. samtal, packa upp och annat som behovs.

med andra ord, VI SES FAKTISKT SNART !
    3 dagar och det ar Bye bye Thailand och Hello Sweden !

KRAMAR

• Tisdag 22 Maj 2007 - Phuket
    Kortfattad sedan sist:
    Torsdag anlande jag vid lunch, bara en timme och 5 min fran bangkok med flyg. till mitt hotell. eget badrum, tv och minibar. stor skillnad fran hostelboende i australien ska jag saga.
    kandes sa tomt forsta natten.
    Lag vid poolen fredag och lordag.

Sondag sa akte jag till Phang-Nga bay och ut i nationalparken med "longboat" och sen seacanoe runt nagon o och in i grottor. frackt ;) sen till James Bond Island, doptes efter de spelat in 007 and the man with the golden gun, (for typ 30 ar sen) iaf som jag fattade det.
    Darefter till Gypsy Village och sen hem.

Mandag (igar) akte jag motorbat till Phi phi islands. Snorkla och njuta av solen (nar det inte regnade :P ) och sen sola pa Khai Island. Extra stopp pa Raya Island eller nat pga brist pa bensin. Sag Maya bay dar de spelade in en del av "the beach".

Idag har jag vatt runt Phuket. Utsiktsplats over Kata, Karon och en tredje strand, elefantridning, chinese temple, besokt ett hus dar delar av Young Indiana Jones spelades in samt nagra till. Darefter lunch, se apa plocka kokosnotter och aka buffalo dragen vagn.

Imorgon blir det poolen och sola. Ikvall ska jag traffa en australiensisk tjej fran dagens tur och kaka middag.

shopping har det inte blitt mkt av an, men de far bli sen innan jag lamnar.

hoppas att allt e bra med er darhemma,
    Onsdag 16 Maj 2007 - Sydney
    Kan inte fatta att det ar dags att aka. Efter 252 dagar i detta underbara land sa aker jag vidare till Thailand. Vill inte riktigt aka eftersom jag vet att det kommer ta ett bra tag innan jag kan komma ner har igen.

Har traffat sa otroligt mycket folk, stott pa folk efter flera veckor eller manader sen man sag dem sist. Pa gatan eller i affarer. kul o helt oforutsett eftersom jag inte alls haft kontakt med dem.

Hittat pa sa mkt kul.
    bAktiviteter/b som Zorbing, snorkling, dykning och surfing..
    Massa butflykter/b som Fraser Island, Whitsundays, 'Uluru, Kata Tjuta and Kings Canyon', Phillip Island, Great Ocean Road och Perth to Exmouth and return..
    Alla de olika bfardvagsaltn/b. som buss, bil, 4WD, bat, tag och flyg..
    - - Har nere ar sadar 6-12 h ingenting.
    - hemma sa ar de valdans langt.
    - - I WA sa kan man aka i en timme i bil for att komma till en pub eller en fest.
    - hemma sa ar en halvtimme nastan for langt.
    Olika bstallen att bo pa /bsom hostel, camping, caravan park, "eget hus" (vid puben) och guesthouse..

Sen har man alla kompisar man har skaffat sig fran Canada, Tyskland, England, irland, Skottland till Sydkorea och Australien. Inte sak samma genom mail som i verkligheten.
    far val ta en resa sen o halsa pa dem ;) hehe

Sen kommer jag definitivt sakna att bo i en storstad.
    vad du vill finns i princip utanfor dorren i nagra minuters gangavstand eller tunnelbana. Hur kommer jag overleva hemma?
    tur man aker till London efter en vecka ;)

Gjort all min shopping, ska bara ha ner sakerna i vaskan och klara mig under 20 kg gransen. Far hoppas pa det basta :)

Annars sager jag bara bye bye Australia och hello Thailand.
    & vi ses ju nar jag e hemma om lite mer an tva veckor.
    So long,

Glad att meddela att vikten bara var nastan 17 kg :D
    skont att veta !
    vaskan ar som sagt knofull, desamma med handbagaget, har dock inte vagt det men hoppa det ar under 5 kg.
    ska kolla runt i affarerna och sen befinna mig vid gaten om en o en halv timme eller nat.
    ajja, so long, hors i Thailand.
    Ringer hem nar jag far tillgang till det :)
    kram pa er

• Onsdag 16 Maj 2007 - Bangkok
    jada va man i Bangkok. flyget tog 9 och enhalv timme. hefter halva tiden hade jag last ut in bok och inget att gor.bara en gemensam tv, tittade pa filmen i slutet iaf.
    inga problem med att fa vaskan ga genom tullen. men hungrig som attan var jag. ingen ordenlig mat pa flyget. har fortfarande kakat ordentlig. maste gora det innan jag flyger till phuket idag. klockan ar har lokal tio over 4 pa morronen. bara 5 h skillnad med hemma. sitter bara och vanta pa att klockan ska ga. vill inte ga for mycket eftersom jag maste slapa med mig allt bagage.
    sov inget pa flyget och trott som in i e man. gick upp halv10 typ idag, o nu skulle klockan vara 3h med i aussie tid. omg.
    maste sova pa flyget eller val framme.

blir online nar det blir harnere. vi far se
    kram pa er

Phuket 18:25
    kandes som en alldeles for lang tid att sitta pa flygplatsen. 12h. suck. men de var battre an att klabba in till stan till nat boende o sen ut igen pa morgonen.
    planet lyfte tio i 11, framme i Phuket fem over 12.
    gott :D
    fick bara ha 15kg i bagage, min var 16 sa jag fragade han vad ska jag gora da? sa han lat mig slippa fri utan att betala extra, schysst :D sa dock at mig att inget saga. klart man inte gor det dar i kon. inte nar han precis hjalpt mig :)
    satt o nickade till pa flygplatsen, konstigt med knappt nan somn.
    somnade pa planet den timmen. kanner mig inte alls trott langre efter det. max 2h somn pa 30 hr :P

tog ett hotell nu 3 natter, sa kan jag kolla runt vad det finns for nagra andra stallen har i Patong.
    Hittat massa broschyrer ang utflykter som jag e helt sugen pa :D far fixa det imorgon eller nagot.
    maste fixa brannan med. kommer ju inte bli i bangkok sakert och sen hela sommaren hemma.

vadret har vatt vaxlande, lite smaregn men sen sol o fint sa jag har badat i poolen :D underbart !

Ajja, no more time
    skriver mer sen :)
  • Söndag 13 Maj 2007 - Sydney
    fredags var det som sagt jobb 3-11. sen bedtime, eller ja snacka med familjen.
    igar sa gick jag ner till stan. provade klader, natt som man behover eftersom allt e sa slitet sa. Hittade en t-shirt, kjol och ett linne. kjolen kostade mig $5, helt okej, ;) haha, 30 spann typ :D

sen tillbaka till hostelet, kaka och gora sig klar. sen ner till Phyl vid centralen. dricka lite och sen till icebar, men dar var uppbokat sa vi sa att vi skulle ga ikvall (sondag) men de verkar inte ma tillrackligt bra for det. Fortf fulla eller hangover tydligen. sa de sket sig.
    gick sen till en irlandsk bar i The rocks. tog en drink eller tva sen gick Emanuel och jag. Jag gick hem och han skulle traffa upp med sin rumskamrat nanstans i city.

Idag sa traffade jag Marion vid operahuset. tog en fika, sa trevligt att traffa folk igen nar man minnen ihopa :D
    Efter det tog jag farjan till Manly, ner till stranden och sen affarer. Hittade en t-shirt :)
    Sen tillbaka till vid operahuset och sen farjan till Luna Park. Fotade bron och operahuset pa samma kort :D nightlights :)

kommer bilder sen. pa baten till darling harbour och nu e jag pa natet innan jag ska pa bio o se "Because I said so"

anyway, skriver igen pa onsdag.
    ha de fint
  • Lördag 5 Maj 2007 - Sydney
    veckan har gatt ganska snabbt men anda langsamt. snabbt nar man inte jobbar och sen nar man val jobbar gar tiden sa langsamt. kan dock bero pa vad man sysslar med for jobb. ta ut framsidan pa dvd-skivorna i 7h och 10 min e val inte varldens roligaste. inte nar de kommer alldeles for manga pa en gang och man far ta vack dem men hogen som man tar vack vaxer istallet. humm.

sa jag jobbat 3-11 man till tors. igar jobbade vi bara 3-8.30 for sen hade vi inte mer att gora. far ringa byran pa mandag och hora om det finns mer jobb.
    efter jobb igar sa gick jag, phyl, emanuel och amir till en pub nara tunnelbanan. tog en drink eller tva. sen med taget till city. ska idag traffas ikvall vid 8. gratis maltidsbiljett ifall du koper en dricka sa :)

tankte ga till manly idag med men tiden verkar inte racka till, hade planer pa att ga upp tidigt men de funkar inte nar man inte kan somna forrans efter 3 nanting.
    ska runt lite i affarer, nu pa wtc och hamtat mina payslips :) saknar dock denna veckans men den kommer val nasta vecka.

na nu far jag dra mig vidare som sagt, hoppas det ar bara bra med er :) solen skiner har nere nu sa jag gar i shorts :D (dock forsta gangen pa ett tag, kan inte ga i shorts pa jobb sa)

Kramar !
    Söndag 29 April 2007 - Sydney
    ja nu sa har jag bokat flyg, sa jag aker den 17 maj fran bangkok till phuket och sen tillbaka igen den 30 maj.
    blir en massa sol o bad, shopping och utflykter :)
    har inte solat nu pa nastan tva manader, kanner sig inte brun alls.

annars idag har jag vatt runt lite pa Paddy's market. Stoor markand dar du i princip kan hitta vad du soker. lite funderingar pa vissa saker, har ju tid att fundera pa det sa :)

imorgon jobb och sen far vi se.
    hoppas som sagt att ni har det bra,
  • Lördag 28 April 2007 - Sydney
    Ja da lamnar man om lite mer an tva veckor bara. sanslost !
    har hamtat broschyrer ang Thailand for att fa lite ideer om vad att hitta pa och vart att aka.
    Forsokte boka flyg nyss men de funkade inte eftersom jag inte har ett kredikort. far losa det pa natt satt.
    Planer iaf pa att landa i Bangkok sen flyga till Phuket dagen efter, (17MAJ) och stanna dar tills den 30 maj da jag flyger tillbaka till bangkok. vill aka runt och se saker runt phuket, kan ta bat ochbuss m.m men de tar jag nar jag e darnere.

annars sa har man sovit lange idag. kunde inte somna igar och sen kom fulla rumskompisar tillbaka vid nantid och tande lampan. life of a backpacker. kommer va som en drom att sova ensam i ett rum, haha ;)
    men de varar bara en vecka sen blir de London med syrran :D

i veckan sa jobbade jag mandag, torsdag och fredag. ta av plast fran dvd's, satta i skivan i albumet, albumet i fodralet och osv. otroligt facinerande jobb ;P
    ser massa filmer varje dag som man bara tanker att men den sag jag ju i affaren precis. eller nar det ar nya releaser. sett friends, six feet under, lake house och massa andra man faktiskt kanner igen. coolt ;) haha

A onsdag var Anzac day, torsdag Linn fyllde 20 ar !
    mandag jobb igen och imorgon runt lite mer i stan. har lite grejer jag ska jaga fatt.

hoppas som sagt att allt e bra med er, vi ses ju faktiskt snart :)