Stöd Ukraina

I Korea äter man vad som helst bara det kommer från havet

Resealbum: Korea, kontrasternas land
Plats: Sydkorea / Daejeon, South Korea (Karta)
Filmad: Tisdag 7 November 2006
Visningar: 1520
I Korea finns mycket mat som känns äcklig för oss. Precis allt som kommer från havet äts med god aptit. Det som ligger på tallriken här är bläckfiskarmar som är så nyavhuggna från levande bläckfiskar att armarna fortfarande rör på sig!! Rätten heter Sannakji och är mycket populär.

Tanken är att de ska ätas snabbt också så att rörelsen fortfrande finns kvar. Man måste dock se till att tugga ordentligt så att sugkopparna på armarna mosas innan man sväljer. De är fortfarande aktiva annars och kan suga fast i munnen eller i svalget. Det har hänt missöden med folk som inte tuggat ordentligt och kvävning har då blivit följden! Ingen har dock dött än av denna rätt vad jag vet.

Någon som är sugen!!?

Dela med andra:    
Skriv kommentar  |  Anmäl
Kommentarer
Leroslover säger:
Tack du men jag håller mig nog till dom andra rätterna som fanns på bordet...
Postat 2008-10-31 11:33  Anmäl
Reseglad säger:
Nej tack,det är inget för mig.Bra film.
Postat 2008-10-31 08:39  Anmäl
Ingridhell säger:
Det där var nog det äckligaste jag sett!! Tänk att känna hur det sprattlar inne i munnen!! Huvva!
Postat 2008-10-30 20:20  Anmäl
Gullsing säger:
Pi örk, som mina barn sa, när de var små. Jag ryser vid tanken att äta sånt där. Och jag som älskar friterade bläckfiskarmar.

Gilla
Postat 2008-10-30 19:06  Anmäl
Lan säger:
hunden rörde sig väl inte när han åt ? man vet aldrig.
Postat 2008-10-30 18:59  Anmäl
Zappe50 säger:
Ett bra sätt att komma ur en penibel situation som denna med att bli bjuden på t.ex.hund eller levande bläckfisk, är att skylla på att "min religion tillåter mig tyvärr inte att äta detta" ! Ingen protesterar då om man avstår !
Postat 2008-10-30 17:46  Anmäl
Jimhan säger:
Oj, vad äckligt! Bland det värsta jag har sett. Intressant historia. Kunde du äta något över huvud taget med de där slemmiga typerna slingrandes på bordet?
Postat 2008-10-04 18:32  Anmäl
Curly säger:
Fy bövelen va äckligt...ish! Nu kommer jag aldrig kunna äta bfriterade bläckfiskringar igen, som är så gott, hahaha!
Postat 2008-06-28 18:18  Anmäl
Inah säger:
Hugaligen ! Det här var äckligt.
Kan tänka mig hur det skulle kunna smaka, men vill nog inte veta :)
Postat 2008-06-25 20:35  Anmäl
Ziesta säger:
Du har verkligen fångat hela känslan av slemmiga bläckfiskarmar i filmen. Mår illa bara jag ser det.. :-) Hade ju inte alls blivit samma grej att bara ta ett foto..
Postat 2008-06-25 16:20  Anmäl

Sida:12Nästa

Uppladdad av
Gbenskar