Visum till Vietnam på gränsen från Kambodja?

23 jan. 2016 23:48
Visningar: 760
Hej

Jag ska ner till asien om en dryg månad, planen är att åka med buss från Phnom Phen till Ho Chi Minh.

Är det någon som vet om 15 dagars visumfria regeln gäller även om man kommer landvägen från Kambodja? Har redan en utresebiljett från Hanoi inom 15 dagar att visa upp ifall att.

Är det någon som redan har rest landvägen in i Vietnam från Kambodja? Tips och råd mottages tacksamt.
24 jan. 2016 17:25
Hej!
Är precis hemkommen från Asien och åkte buss från Phnom Phen till Ho Chi Minh, du får 15 dagar i Vietnam utan visum. Jag behövde inte visa upp någon utresebiljett, men kan ju vara bra att ha den redo ifall de frågar :) men annars inga konstigheter!
24 jan. 2016 17:53
Hej!

Tack för svar!

Jag startar min resa i Singapore och tar mig sedan landvägen till Hanoi. Bara Vietnam som jag var lite fundersam över visumtvånget. Kambodja kan man ju ordna hemma innan om man inte vill betala för ett visum på gränsen.
24 jan. 2016 17:58
Låter bra det :) ja men det är superenkelt att fixa visum på flygplatsen i Kambodja, tar typ 5 minuter och kostar 30 dollar, tänk på att ha med en liten bild på dig bara
8 jan. 2017 16:12
Hej

vet någon vad som gäller med visum om man reser in och ut från vietnam inom 12 dagar men däremellan besöker kambodja? Vi har visum för kambodja ( 4dgr) me.n frågan är om vi nu behöver visum för att åka in i Vietnam igen för att resa hem?

Tacksam för svar