visum- 2 Inresor

Av Vigren
10 juli 2017 19:37
Visningar: 90
Vi ska åka till Thailand 2 månader och ska ansöka om visum.Nu funderar vi på göra ett stopp på en vecka först i Thailand för att sedan ta oss ner till Malaysia och Singapore.
Vad jag förstår måste man ha multi visum då och det kostar 1500 kr istället för 300 kr.
Stämmer det?
Finns det något annat sätt göra så slipper betala dubbelt upp?
Tack
Av Sierra
10 juli 2017 22:33
Första inresan får ni ju 30 dagar per automatik och resterande dagar cancelleras då ni drar till Malaysia/Singapore.

När ni återkommer till Thailand från Malaysia/Singapore får ni nya 30 dagar som ni kan förlänga på ett Immigration Office i landet med ytterligare 30 dagar. Pris 1900 THB.

Ni behöver alltså inget Visa!
Av Vigren
11 juli 2017 06:39
Tack
Men första gången ska bara stanna en vecka sen åker vi en 10 dagar Malaysia ,Kota kinabula och Singapore för att sedan åka till krabi och ko lanta där dottern ska gå i skola 6 veckor
visa där går väl endast söka i krabi ? När kan man göra det ? Enkelt ??
Vi alltid gjort det hemmafrån..för visum behöver vi ju
Tack för hjäpen
Av Sierra
11 juli 2017 08:59
Ni behöver inget Visa om ni förlänger ert uppehållstillstånd i Krabi Town. Ni får det över dagen.
Adress: 116 Utarakit Road
Ert boende på Lanta hjälper er om ni vill åka dit.

Om ni absolut vill ha ett Visa kan ni ansöka om Tourist Visa på Thai Embassy i Singapore. Ni får det på samma dag som ni ansöker och det kostar motsvarande samma pris som i Sverige. Det är öppet mån-fre 9.15-11:30. Pris 50 SGD betalas cash (ca 330 SEK).
https://www.reseguiden.se/bilder/singapore/thai-embassy-i-singapore-477568
Av Vigren
11 juli 2017 12:15
Ok
Finns det nåt i Kuala lumpur,där kommer vi vara nån dag!?
Är det lätt fixa där oxå?

In till krabi town hur långt är det!?vi är 3 i familjen ,måste alla åka in eller räcker med att en åker ??'
Tusen tack🙂
Av Vigren
12 juli 2017 08:28
Hej
Tack för all hjälp ,nu vet jag hur det funkar!!
Du verkar kunna mycket om allt-vet du kanske hur det är att åka till Kota kinabula ,Borneo Stad?
Av Sierra
12 juli 2017 10:41
Jag har inte varit där så tyvärr har jag ingen info.

Ang ansökan om Visa i Singapore tror jag att det ändrats så numera krävs det att du är där två dagar, alltså lika som i KL.
Av Vigren
12 juli 2017 10:50
Ok tack !! Vet du Phnom igen gäller visum ?får man det på plats även bara vara där nån dag ?
Är det svårt ?
Hörde nån stans kostar både åker in i landet och lämnar det ? Stämmer det??
Av Vigren
13 juli 2017 15:51
En fråga till...undrar oxå en annan sak,mitt pass måste förnyas !
Vad händer om bokar resor på mitt gamla och sen får nytt? Blir det strul då?? Tusen tack
Av Sierra
13 juli 2017 18:48 (redigerad)
När du bokar resor då behöver inte passnummer uppges.

Om du ändå av någon anledning gör det så spelar det ingen roll att du byter pass.

Glöm ej att skriva namnet i bokningen exakt som det står i passet.
Av Vigren
13 juli 2017 19:55
Tusen tack för all din hjälp!!!
Av Vigren
19 juli 2017 20:07
Tänkte på en sak..tänkte fråga dig om också om funkar göra så!!!
om vi åker Thailand en vecka utan visum och sedan åker ner till Malaysia 2 veckor ,för att sedan åka till Krabi, koh Lanta där vi ska vara i 6 veckor-kan man då fixa visumet när man är i Krabi eller måste man vänta till den dagen de 30 dagarna går ut??För tänkte annars skulle man kunnat fixa det innan man åker till Lanta:?
Tack!!!!!!
Av Vigren
19 juli 2017 20:07
Tänkte på en sak..tänkte fråga dig om också om funkar göra så!!!
om vi åker Thailand en vecka utan visum och sedan åker ner till Malaysia 2 veckor ,för att sedan åka till Krabi, koh Lanta där vi ska vara i 6 veckor-kan man då fixa visumet när man är i Krabi eller måste man vänta till den dagen de 30 dagarna går ut??För tänkte annars skulle man kunnat fixa det innan man åker till Lanta:?
Tack!!!!!!
Av Sierra
19 juli 2017 20:43
Ni kan fixa det när ni kommer till Krabi. Det behöver inte göras någon av de sista dagarna.

Det är uppehållstillståndet ni förlänger. Ni har inget visum utan ni får uppehållstillstånd 30 dagar när ni kommer till Thailand.