Vill ha tips om Hurghada,solresor,all inclusive,Pyramissa blu lagoon resort eller ngt annat hotell eller resebyrå.....

Av Ellen66
19 dec. 2007 22:46
Visningar: 2218
Hej!!!!
Skulle vilja ta med mina barn till Hurghada, dom är 15 år, och har kollat priser, resebyråer osv, kom fram till (med dom katalogerna jag har i dag)att solresor har det vi ville ha utav vår resa och Hurghada. Att vi vill just dit är att jag varit där för 14 år sedan och pratat mycket varmt om det jag upplevde då med mina barn ,Cairo pyramiderna, snorkling i röda havet, öken safari mmmm
Då fanns ingen utrikes flygplats i Hurghada, utan man fick landa i Cario och ta inrikesflyget till Hurghada 1 timme med världens skrutigaste plan. Och där var inte så mycket hotell i Hurghada då utan mycket var under upp byggnad. Men har hört att idag så skulle jag inte känna igen mig, och jag tror dom!!!
Nu till min fråga : jag/vi har aldrig rest med solresor och skulle vilja höra om det är ngn som har ngt speciellt och berätta om det resebolaget positivt som negativt?
Om solresor hotell Pyramissa blu lagoon resort och deras all inclusive?
Detta är en resa som kostar lite mer därför vill vi ha lite mer information. Och vi hoppas att ngn därute kan ge oss den informationen !!!!
God Jul och Gott Nytt År, På Er Alla !!!!!
önskar
ellen 66 med familj
20 dec. 2007 08:57
Hej
Jag var där i nov 2005.
Tror det var solresor och jag hade all inc fast på Le Pascha.
Allt bra.
Jobbiga försäljare, men säg inte var ni kommer ifrån för de prutar inte så mycket för "rika"
Misstänker att ert hotell ligger utslängt på en gudsförgäten ökenplätt, så kolla noga vad du har nära till. Mitt hotell var toppen med egen strand och nära till stadsliv.
Jag har slängt in några anteckningar i min blogg här om den resan. De är numrerade i rubriken. Avsnitt som du kan läsa i tur och ordning för att få bäst sammanhang. Inte så mycket för nytta utan mer för nöje
Återkom om det är mer du vill veta.
God jul till dej med.
Av Ellen66
20 dec. 2007 12:27
Tusen tack för svaret, vi kollar upp det. ha en riktig god jul och gott nytt år!!!!!
mvh ellen 66 med familj
20 dec. 2007 19:12
Vet inte om du har tänkt på det, men om du väljer Egypten i "landsrutan" på "Diskutera-sidan" så får du upp 47 träffar som bara handlar om Egypten. Många av dem om Hurghada. Börja där, det finns jättemycket att läsa.
Av Visper
9 jan. 2008 23:05
Jag har läst på en sida där man kan skriva en recension av hotell... Tyvärr får jag säga att Pyramissa fick genomgående dåliga omdömen. Kollade själv upp det hotellet, då jag i dagarna letat resor till Egypten!
29 jan. 2008 19:24
Hej Ellen! jag har varit i egypten 16 ggr, jag älskar det landet och folket, jag har rest hela mitt liv sedan jag var 4 år gammal, eftersom min far är uppvuxen i schweitz, så har det blivi naturligt att åka o se olika länder(23).
så hur många är ni som åker dit? jag skulle kunna åka ner dit o guida er, om det skule passa med mina lediga dagar från arlanda. jag jobbar på flygplatsen nämligen. eller om det är fler som åker denna tidpunkt dit kunde man samla ihop ett gäng.
planen är fina nu jag var där senast 7december och hela sep-okt.
ha det så bra