Vilket kontantkort i Australien?

Av Falkens
7 jan. 2020 11:25
Visningar: 995
Ska snart åka på en resa till Australien och ska där även bila runt lite. Tänkte höra med någon som vart där nyligen vilket kontantkort för mobilen man ska ha? Vi kommer vara Brisbane - Cairns.

Det viktigaste är nog att det ska ha bra med data och täckningen längs väg ska vara tillfredställande. Kommer nytta som GPS i bilen och vid andra händelser (Google Maps mm.) där av frågan. Så, vilken operatör är den man bör gå på och nu spelar inte priset någon större roll men med det menas inte att tillgångarna är oändliga utan mer att här får du gott om data till ett bra pris men kanske inte det lägsta.

Det ska alltså vara ett kontantkort med huvudsak data på.
Av Falkens
13 mars 2020 22:24
Jag valde Telstra.
Lite bökigt att komma igång och man får vänta i upp till 36 timmar innan det är 100% igång... det går oftast snabbare men det är typ den tiden de själva säger. Man behöver registrera sitt "prepaid" kort. det går inte utan att göra det så ha ditt pass tillgängängligt för de kommer kräva passnummer vid registrering. Allt görs online... eller om man besöker någon av deras butiker men jag gjord det online. Jag toppade upp enligt deras plan och betalade via PayPal, det funkade utan problem.

Glöm inte att det tar tid för att allt ska hoppa igång bara.. sen är det bara att tutta och köra, jag hade 35 gb under 12 dagar och vi hade gps (Waze) i gång hela tiden under våra 200+ mil som vi körde, det funkade klockrent
Av Bibby
24 mars 2020 03:36
Var där (Melbourne) förra veckan, köpte Vodaphone, funkade bra och kom igång omedelbart. De hade nån promotion så fick 30 GB / 28 dagar för $ 25, sen efter några timmar fick man 25 GB till.