Vilken pir eller färga..

30 jan. 2018 23:28
Visningar: 123
Om jag landar med inrikesflyget på Samui och ska ta snabbaste vägen till Tongsala på Phangan , undrar jag vilken Färga jag ska ta. Vad jag förstår tar väl många Lomprayah, men det är väl en ganska lång taxiresa dit?
När jag landar på flygplatsen vill dom gärna sälja på mig taxiresa och färjebiljett direkt, men vet inte om det är så smart att köpa.. men vet jag inte var jag ska, så är jag ju i klorna på dom..

Matthias
Av Mipec
31 jan. 2018 09:32
Lomprahya har egna bussar som plockar upp på flygplatsen. Boka innan på nätet så finns du på deras lista.
31 jan. 2018 12:22
Okej, bra att veta.
Om jag inte mins fel är det minitaxi resa till Lomprayah piren, på 40 minuter?

När jag åkta från Tongsala /Phangan till Samui senast, klev jag i land bara 5-10 minuter från flygplatsen. Borde väl vara smidigare och försökta ta sig till din Piren och åker över till Tongsala. Men mins inte vad den piren heter som ligger närmst flygplatsen på Samui ?
Av Mipec
31 jan. 2018 14:56
Du tänker på BangRak och Seatran discovery, dom röda båtarna. Funkar bra det också, vet inte om det går att gå från flygplatsen.

Så mycket som 40 min tror jag inte det tar med Lomprayah.
31 jan. 2018 23:39
möjligt...
Skrev - "Om jag inte mins fel är det minitaxi resa till Lomprayah piren, på 40 minuter"
Jag undrar vad den närmsta piren från Flygplatsen heter, på Samui ? Och jag hoppas på ta båten därifrån, över till Tongsala...
1 feb. 2018 08:31
Mipec har ju besvarat din fråga. Bang rak
1 feb. 2018 23:24
Aaaa Härligt! Tack! Trodde det var 2 olika båtar . Men det är piren som heter BangRak. Då ska jag försöka kolla upp hur jag tar mig dit från flygplatsen , och när båten går. Landar kl 09.10. Tänker att det borde vara skönare att slippa den långa taxiresan till Lomprayah?
MVH