Vietnam, Phan Thiet, Mui Ne

Av Henric
11 dec. 2017 15:05
Visningar: 308
Ska spendera två veckor i Vietnam under februari och vill ha lite tips, eller snarare är öppen för alla tips jag kan få. Ska bo i Phan Thiet men är intresserad av att åka till Saigon några dagar eller annat trevligt ställe som ni kan rekommendera. Jag vill ha en händelserik semester, gillar, paddling, cykling, natur mm. Förslag på aktiviteter, sevärdheter, restauranger mm mottages med stor tacksamhet.
Av Emolis
12 dec. 2017 16:58
Spenderade tre dagar i Mui Ne/Phan Thiet i början av året (det räckte helt klart för vår del). Det området är känt för är väl mest kitesurfing, finns en kiteskola i var och varannan hörna. Vi åkte bl a till de vita och de röda sanddynerna utanför Mui Ne. Vi valde att vandra vid dynerna, men såg en del som åkte fyrhjuling. Sen finns det Fairy Spring där man går barfota i en nästan torrlagd flodådra. Rejäl turistvarning på denna, dvs du går inte ensam, men det är riktigt fina omgivningar. Vi åkte också till Ta Cu och tittade på den liggande buddhan och templena runtomkring. Upp dit är det antingen linbana eller vandring som gäller. Rekommenderar absolut ett par dagar i Ho Chi Minh City, en riktigt härlig stad. Kanske en eller flera dagar i någon av byarna kring Mekongfloden? Vi cyklade också ett par timmar i Ben Lucdistriktet och det är definitivt något jag rekommenderar.
Av Daquiri
12 dec. 2017 17:58
När du är i Saigon ska du helt klart besöka Central Post Office och givetvis Krigsmuseet. Independence Palace är också värt ett besök.