Vart ska vi åka?

15 maj 2013 12:51
Visningar: 1650
Jag o min sambo funderar på att åka till Grekland i slutet av September, men vi vet inte vart vi ska ta vägen. Det vi är ute efter är sol o bad. Inget festande, eller typiska ställen dit ungdomar åker. Bara lugn o ro, men det behöver ju inte vara helt tyst heller. :)

Vi har funderat på Kreta eller Rhodos. Eftersom vi inte har nån erfarenhet av Grekland, så vore det toppen med tips. :)

Ixia, hur är det?
Vi tänkte åka med fritidsresor o har hittat ett hotell på Kreta, Atlantica Kalliston Resort & Spa. Någon som varit där?
Kos har jag fått uppfattning om att det är ett fest ställe?

Tacksam för svar. :)
15 maj 2013 19:04
Jag älskar Karpathos (min övriga Greklandserfarenhet är av Aten, Peloponnesos, Lefkas, Skopelos och Skiathos). Karpathos längtar jag alltid tillbaka till :)

Får man tipsa om andra sidor här? Om inte får väl någon smälla mig på fingrarna: http://www.kalimera.nu/
Denna sida är en guldgruva för den som planerar sin Greklandsemester.
Av Desires
15 maj 2013 22:24
Ser att det verkar som om ni ska åka charterresa dit, vet ej vad Fritidsresor har för ställen de åker till i Grekland. Kan även hålla med Chrillan, kalimera är en riktig guldgruva just när det gäller Grekland, gå in där på deras forum och sök upp den grekiska ö som du är intresserad av, så får du massor med bra tips o fakta, de har även e-guider tlll de flesta grekiska platser, både öar och platser som Parga etc.

Parga är också en väldigt trevlig grekisk semesterort som jag gärna vill rekommendera, det var förr grekernas semesterparadis, men charterturismen har hittat dit också för 10-tal år sedan. Även Karpathos är en riktig höjdare, det tycker jag också! Grekland har så många fina ställen att besöka, kan vara svårt att välja...Kos har tidigare varit ett riktigt partyställe för unga festare, vet ej om det är likadant där nuförtiden, kanske någon annan vet.

En favorit hos mig är Skopelos, den vackra ön där Mamma Mia spelades in (mestadels)., men det krävs att du tar dig runt med något fordon då, eller tar bussen. Man kan inte bada inne i den genuint söta staden Skopelos, men annars finns det väldigt många fina stränder där (dock ej sandstränder, om det är viktigt för er).
Även Karpathos är en riktig höjdare, det tycker jag också! Grekland har så många fina platser och öar att besöka, kan vara svårt att välja. Vill du se foton från Karpathos kan du titta in här http://www.desires.se/#post111
Av Desires
16 maj 2013 15:15
Ang http://www.Kalimera.nu - ovan kallad "guldgruvan" måste jag nu revidera min uppfattning om den sajten som jag så ofta rekommenderat (både här och i andra reseforum)!

För ca 3 veckor sedan beställde jag deras e-guide om Kefalonia (de anger att den ska skicka inom 24 timmar via email). Eftersom jag ej sett/fått den ännu skrev jag till dem och undrade varför. Jag fick idag detta svar av Janne: "Din beställning skickades den 3 maj. Den beställningen är nu struken eftersom den inte kom fram. Vi skickar inte på nytt".

Det KAN ju vara möjligt att jag själv missat den i min inkommande mail, men tycker i alla fall att detta är riktigt dålig service att de ej kan skicka en ny när jag efterfrågar den, obegripligt för mig!!!! (Betalar gör man till det plusgironr som skickas m E-guiden)

Detta är bara 2:a gången jag beställer en e-guide av dem, men kommer ej göra det i fortsättningen - tyvärr!
18 maj 2013 16:52
Desires, det var riktigt dåligt gjort av "Kalimera-Janne"! Jag har beställt ö-guider flera gånger och det har fungerat perfekt, men så trist att han bemötte dig så :(
Av Desires
18 maj 2013 17:47
Javisst är det jättetrist och dåligt! Jag skrev ett mail till honom o frågade varför detta bemötande, men ej fått något svar...........

Trevlig fortsättning på helgen! (nu kommer maken snart hem från Globen, det var en kanonmatch han fick se)
18 maj 2013 19:58
Trevlig fortsättningen på helgen till dig med! Ja jösses, man skulle ha varit i Globen och fått se Tre Kronor slå ärkefienderna Finland :)