Var köper man snus i Kuala Lumpur

Av Kimpo
19 jan. 2012 09:19
Visningar: 4418
Tjena!

Har någon up to date information om var i Kuala Lumpur man kan köpa snus?

Googlingar ger bara gamla forumtrådar i resultaten som ofta inte stämmer längre.

mvh

//K
Av Jesperw
19 jan. 2012 14:39
Tjena Kimpo,

Tyvärr känner jag inte till något ställe i KL som säljer snus. Däremot kanske du kan vara hjälpt av denna sajt: http://www.buysnus.com/

Trevlig resa!
Av Bengtar
19 jan. 2012 18:11
Inget jag vet, men, möjligen på IKEA!
Av Mpc
19 jan. 2012 19:49
du kan ta med dig en stock snus men... Mer tro jag inte du får föra in .
Av Kimpo
20 jan. 2012 05:38
IKEA säljer inte snus här(däremot Kalles kaviar)

Jag befinner mig redan i Malaysia, tog 3 stockar hit och det börjar sina.

Jag vet att catch säljs på vissa ställen, vissa 7-eleven osv. tyvärr är inte snus allmänt känt här så man kan inte gå runt och fråga för de flesta har ingen aning , har testat att fråga på ett flertal ställen , visat upp dosa osv..

Därför efterlyser jag folk som sitter på färsk info om var de säljer snus för jag vet att det finns, men inte var :/
Av Van
20 jan. 2012 08:34
Elände att bli utan snus

Tips, leta reda på en cigarrshop och fråga efter "copenhagen". Hittade det på något av shoppingcentren när jag var där minns dock inte vilket.
Copenhagen fanns som portions påsar, finecut och longcut. Inte lika bra som vårt snus men ok när inget annat finns.

/Van
Av Izzzy
5 mars 2012 10:58
Nu är det kanske lite sent att svara. Men det finns ett ställe jag vet säljer snus, som dessutom är toklätt att hitta. I KLCCs (köpcentret under Petronas twin towers) bottenvåning finns en butik som heter Cold Storage. Mittemot kassorna, så finns det en liten tobakshörna med ett litet kylskåp, väl synligt, fylld av generalsnus. Förvisso är det portion och smaksatt med antingen lakrits eller menthol (har jag för mig). Det är antagligen snus speciellt tillverkad för den här marknaden. Men svenskt snus är det i alla fall. :)
26 juni 2013 03:31
Också lite sent svar men tänker att det här kan hjälpa nästa person som liksom mig fann tråden genom att googla efter snus i Kuala Lumpur.
Cold Storage i köpcentret under Petronas säljer fortfarande (juni 2013) snus. De har en liten kyl vid tobaksdisken.
Vad som finns att köpa är General mini, både original och mint. En dosa på 10 gram kostar 10 ringit (ca 20 kronor). Original smakar dock sötare än hemma, troligen tillsatt socker eller något för marknaden i Malaysia.
Av Hille2
27 aug. 2013 11:28
De sålde Catch på flygplatsen sist jag var där.
30 sep. 2015 07:03
Tack för tråden!! Till nästa som letar snus i Kuala Lumpur ville jag bara meddela att Cold Storage fortfarande säljer General, original och mint (slim)! 30/9/2015
Av Zoega
4 maj 2017 13:45 (redigerad)
Eftersom den här tråden "räddade" mig i Kuala lumpur känner jag mig skyldig att uppdatera den.

Cold Storage i KLCC Suria säljer bland annat General vit portion för 22 ringit. Fanns fler sorter men endast portion. Som jag förstår det ska alla butiker i kedjan sälja snus.

Pavillion köpcenter har en matbutik längst ner, där finns en tobaksdisk vid kassorna där dom säljer snus, dock något dyrare.
Såg snus lite här och där faktiskt men dessa två ställen handlade jag på.
28 juni 2017 06:17
Tjena!
Tack till alla för tips om snus i Kuala Lumpur! Räddade mig!
Köpte helt vanligt General white för 23 ringit i Pavillion köpcenter (juni -2017).
Blev tvungen att slänga det snus jag hade med mig när vi skulle resa från Borneo till Singapore. Det är från 2016 totalt förbjudet att ta in snus i Singapore, $10000 eller fängelse som straff, till och förbjudet att ta med tuggummi in i landet. (Polisstat)😡
Skönt att flyga vidare till det mycket trevligare Kuala Lumpur och kila in på närmsta köpcentra och handla svenskt snus! (det sitter tom en beskrivning på dosans undersida som förklarar "how to snusa").
Återigen, tack för tipsen!
25 juli 2017 09:34 (redigerad)
Hi, I can't speak Swedish, but I found some places in KL that stock General Snus:

Cold Storage, KLCC
Diamond Store, KLCC (right opposite the tobacco section of Cold Storage inside KLCC)
Mercato, Pavilion
Mercato, Hartamas Shopping Centre
Cold Storage, One Utama
Cold Storage, Sunway Pyramid
Sams Groceria, Nu Sentral
Cold Storage, Great Eastern Mall
Cold Storage, Mont Kiara Solaris
Village Grocers, Bangsar Village
Jasons Food Hall, Bangsar Shopping Centre

Good Luck!