Vandrarhem/hotell i närheten av Köpenhamn

Av Jahnna
26 maj 2010 13:29
Visningar: 2231
Hej!

Jag och några tjejkompisar planerar att åka till Danmark ett par dagar i augusti. Budgeten är inte enorm
så nu letar jag för fullt efter ett billigt boende, gärna med frukost. Är det nån som har några tips?
Vi behöver inte vara mitt inne i Köpenhamn utan kan vara nånstans där vi kan sola o bara vara lite. Sen skall vi
avsluta och ha sista dagen i Köpenhamn. Men som sagt, vet inte var man kan hitta bra boende.
Så skulle bli så glad om vi kunde få lite tips

Mvh

J.
Av Anbean
26 maj 2010 19:01
Min mamma och jag brukar bo på Bellahøj. Det er ett vandrar hem som ligger i Bronshøj och därifrån tar det ca 10-15min in till Rådhuspladsen med buss. Nu är det ett par år sedan jag var där, men som jag kommer ihåg det så var det ca 3-4 våningssängar i varje rum och man kan välja om man vill bo i mix, eller enbart med andra kvinnor. Man kan även få ett helt rum för sig själv men det kostar så klart extra. Toaletter och dusch finns det i gången och i källaren så är det ett stort kök där man kan laga egen mat. Det är inget fancy ställe att bo på, men läget är väldigt bra och det är enkelt att ta sig fram och tillbaks från city.