Utflykt från Makrigialos till Santorini?

22 mars 2012 08:44
Visningar: 1251
Hej!

Vi är två barnfamiljer som ska åka till Kreta, Makrigialos. Men vi vill hemskt gärna fara till Santorini över en dag för att se alla fina vita hus mm.

Jag såg att Apollo(?) hade utflykter dit men då måste man boka med deras resebolag för att kunna boka utflykten.. Men vi reser med Ving, så det går inte.

Någon som vet hur vi kan göra?

Barnen är 1, 2 och 5 år.

Jätte tacksam för svar
Av Zahide
23 mars 2012 19:36
Fastän ni reser med Ving tror jag nog ändå, att ni kan köpa utflykten av Apollo. Jag vill minnas att jag har gjort på samma sätt någon gång för länge sen.
Kolla upp redan nu vilka hotell Apollo har i Makrigialos eller i närheten, så får ni gå dit och boka på plats när ni är där.

Nu är det ju en massa år sen jag var på Kreta, men jag var också till Santorini över dagen och båten som gick från Iraklion räckte ganska länge, typ 4-5 timmar per väg om jag inte minns fel. Dessutom tog dom för mycket folk ombord och stolar räckte på långa vägar inte åt alla.
Antar att de kör med snabbare båtar nuförtiden eller med katamaraner och att komforten ombord är bekvämare men jag ville ändå poängtera detta, eftersom jag såg att ni ska åka med små barn.