Tryggt med bil i Polen

Av Miak
3 juli 2008 21:44
Visningar: 8192
Är det någon som vill dela med sig av erfarenheter av bilresa i Polen. Är det tryggt? Har hört en del skrämselhistorier!

Camping tips
Av Sugus
4 juli 2008 15:04
Det är tryggt, förstår inte riktigt vad du hört?
Sunt förnuft råder och på landsbyggden är underhållet lika dåligt som i Sverige, dock är de nybyggda motorvägarna blande de bästa i Europa. Över natten kan det dock vara lämpligt att parkera bilen där den är bevakad (finns nästan överallt).
Av Agnetta
5 juli 2008 22:48
Jag stämmer med Sugus, sunt förnuft räcker, fast man måste vänja sig till att de flesta kör inte enligt regler och det är normalt att åka över fartbegränsning...
10 juli 2008 18:49
Bilade mellan gdansk och krakow förra sommaren. Polen har haft ett mycket dåligt vägnät men det byggs jättemycket. Tyvärr blir det ofta långa köer när vägbyggen bromsar upp. Väldigt få sträckor har motorväg så man kan inte räkna med att hålla högt tempo. Folk kör helt hänsynslöst men så är det väl ofta när man kommer utanför Skandinavien. Mycket vackert att bila runt, speciellt södra Polen. Förutom att trafiken är hetsig känns det säkert att åka bil. Inte några problem att stanna och rasta längs vägen.
Av Miak
10 juli 2008 19:17
Tack för era svar! Vad jag avsåg med tryggt var att några har sagt att man ska akta sig för vägrånare och sån´t. Jag blev nöjd med vad ni skrev i alla fall.
Av Samuraj
16 maj 2013 11:15
Citerat från miak:
Är det någon som vill dela med sig av erfarenheter av bilresa i Polen. Är det tryggt? Har hört en del skrämselhistorier!

Camping tips
det är mer vägrån i halland än i polen per capita