Transport mellan Heathrow och Gatwick

15 nov. 2007 15:02
Visningar: 12340
Skulle behöva veta lite mer om resvägen mellan gatwick och heathrow. Hittar nämligen massa flyg där jag mellanlandar i london, men måste tyvärr ta mig mellan de olika flygplatserna. Är det någon som har erfarenhet av byte av flyg i london eller vet hur jag tar mig mellan dem och till vilket pris? Finns det bussar som går mellan?

Tack!
Av Sierra
15 nov. 2007 16:35
Jag har gjort den trippen för drygt ett år sedan. Jag skulle dock till Heathrow på ett jobb, så jag skulle inte flyga vidare den dagen, men det kan nog bli snärjigt då du måste hämta ut och ta med bagaget (om du inte reser "lätt"). Jag åkte taxi och det är antagligen det snabbaste.
Det kostade 120 GBP med taxameter och tog ca 1 tim i "lagom" trafiksituation. Har du gott om tid mellan flighterna är det lugnt. Annars kan det bli problem om det är mycket trafik.
15 nov. 2007 18:02
Det lättaste borde vara att åka med Gatwick Express till Victoria Station och därifrån till Heathrow. Du kan boka biljetter på nätet. Sök bara på Gatwick Express. Från Victoria Station går förbindelser överallt. Från Gatwick tar det 30 min till Victoria, och till Heathrow vet jag inte. Lycka till. P.S. Gatwick Express kostar ca 27£ t.o.r. Victoria, och alltså ca hälften enkel. D.S.
16 nov. 2007 11:01
Det går att åka buss mellan flygplatserna Gatwick och Heathrow. Resan tar mellan
ca 55-75 minuter. Har ej åkt med
dem själv. Mer infromation hittar du på www.nationalexpress.com
Lycka till !
Av Heidi
19 nov. 2007 01:01
Hej, skulle nog rekommendera Gatwick Express till Victoria station, där tar du tunnelbana till Heathrow, mkt smidigt.

Mvh Heidi
Av Isty
22 nov. 2017 16:05
Hej!

Vi skall göra liknande resa på måndag, 3h10min har vi på oss.

Hur gick det för er?

Adam
Av Mohlajn
24 dec. 2017 12:51
Citerat från Isty:
Hej!

Vi skall göra liknande resa på måndag, 3h10min har vi på oss.

Hur gick det för er?

Adam
Ska göra samma resa i februari men har 3 timmar på oss från vi landar på Heatrow tills planet lyfter från Gatwick. Hur gick det för er?