Transport från Bangkok till Koh Samet

25 okt. 2018 16:46
Visningar: 1132
Hejsan
Behöver hjälp . Vi landa i bankock den 1/12 på förmiddagen och ska ta oss till Koh Samet.
Kan man förboka transport ?
Vad är ett rimligt pris för två vuxna?
Vi vill åka direkt inte en massa små stopp på vägen .
Hur går vi tillväga .
Det är nämligen första gången vi ska ordna allt själva i Thailand med transporter osv . Boendet är redan bokat
Med vänliga hälsningar Susanna och Jonas
Av Amelial
25 okt. 2018 17:24
Hej!

Jag och sambon var på Koh Samet förra året. Vi bokade taxi från dessa: http://www.taxikohsamet.com/
Fungerade jättebra. Jag skickade in en förfrågan och de svarade via epost. Förra året betalade vi 2000 bath för den transfern och den tog oss direkt till piren i Ban Phe från Bangkok flygplats. Där fick vi ordna båt själva över till ön men det fanns gott om operatörer som ville köra över oss med speed boat. Du kan nog fråga dem om de kan hjälpa till med båttransport också.

Lycka till och trevlig resa!
Av Asdfgh
26 okt. 2018 21:07
Jag högg tag i en Toyota taxi som stog utanför flygplatsen och frågade vad det skulle kosta att köra till Koh Samet men fick inget bra svar, då började han köra och babbla om att vi ska till busstationen i bkk och ta buss där. Efter mycket om och men så kör han oss till Piren på Koh Samet vart man bokar båt. Så hjälpte han oss med bokningen och tror det slutade med 2000 baht för taxin,helt klart värt det itstället för tjorva med buss.
Vill minnas att vi tog speed boat till Samet..

till koh chang så bokade vi en taxitransfer på samet så då ingick färja . Men det är en annan historia det.
Av Ansun
26 okt. 2018 22:18 (redigerad)
Vi bokade taxi med Anirut. Tror att det kostade 2200 bath från flygplatsen och då hade vi en egen taxibuss för oss två. Han hämtade punktligt och det var en lugn och säker körning.
Han fixade även bra pris på speedboatbiljetter (delad båt) från Ban Phe direkt till vår strand på Koh Samet.
Hans mailadress är (Logga in för att se e-postadress)
Det går även bra att boka honom på Facebook, han är duktig på engelska och svarar snabbt, sök på Anirut Bamrungkit