Tolk hjälp av biljettregler

28 maj 2016 22:16
Visningar: 101
Hej,
Sitter och försöker förstå mig på biljettsystemet på Versailles i Paris, men utan kunskaper i franska så hjälper det inte, vissa sidor översätts inte till engelska. Någon som kan hjälpa mig?

http://en.chateauversailles.fr/prepare-my-visit-/single/tickets-and-rates/billets-et-tarifs/les-grandes-eaux-1-en
Vi är 2 vuxna och 4 barn mellan 9 och 15. OM jag förstår saken rätt går barnen in gratis och vi vuxna betalar 15 Euro för en titt i Spegelsalen.
Men så funderar vi på att gå en lördagskväll då de har ljusshow och någon sorts barock-show i spegelsalen. Funderar alltså på en: Combined ticket: The Royal Serenade + Fountains Night för 39 Euro. Men jag kan inte få fram ifall det gäller oss vuxna bara och om barnen fortfarande är gratis. Eller om barnen går in för någon mindre summa, för när jag kommer till booking siten så är den bara på franska!

försöker också hitta info om ett mystiskt "Large family discount card" som visst ska vara användbart på Paris museum, men jag kan inte hitta någonstans hur man skaffar ett om vi kan få ett.
Tacksam för all hjälp jag kan få! google translate tar mig inte ända hem här./Ann
30 maj 2016 21:33
Tack AvCanada för försöket. Har redan försökt med dem.
30 maj 2016 22:11
Ja, om jag klickar på den lilla asterisken * så kommer man längst ner på sidan och där står det såhär, så jag tolkar det som att vuxna betalar och barnen får reducerat pris. Men testa att klicka i på online-bokningen, du kan ju lägga biljetterna i varukorgen och inte betala förrän du får överblick över kostnaden.

"Free admission and reductions

On Fountain Show days and on Musical Garden days, check if you are entitled to free admission before accessing the Gardens.

More info
Free admission
* Children aged 0 to 5, members of the Société des Amis de Versailles, subscribers to “A Year in Versailles” (Musical Fountain show and Musical Gardens only).

Tickets to the Musical Fountains Show, Fountains Night Show and Musical Gardens
* Reduced price: visitors aged 6 to 17, students, holders of the family reduction card, people with reduced mobility and their guide, subscribers to “A Year in Versailles” (Fountains Night Show).
* Group price: groups from 30 people upwards (specific prices for school groups)."
30 maj 2016 22:23
Tack Mamellen!
JAg missade det där längst ner och tänkte inte på att klicka på asterisken heller. då blev det genast tydligare! Tack Då vet jag!