Tips på sol/bad runt Singapore och Malaysia!

5 dec. 2013 09:24
Visningar: 1305
Hej! Nu har jag och min sambo bokat resa till Singapore i Juni 2014! Det enda vi vet är att vi kommer att ta ett par nätter i Singapore samt ett par nätter i kuala lumpur men vi vill ha mestadels sol och bad på ett par paradisstränder någonstans! Vi har kikat både på Bintan, Perhential och Langkawi! Jag är sugen på langkawi men det är väl fel tid att åka dit? kanske bättre med de östra öarna men undrar bara vilken ö som det händer mest på kvällstid! Vill ju inte att det ska vara helt öde! Eller har någon tips på några andra öar?

Mvh
Medlemmen har tagit bort svaret
6 dec. 2013 08:42
finns det något att hitta på, på kvällstid där då?
någon som har erfarenheter av att åka till Langkawi i Juni med vädret och så? jag tänkte om man skulle kombinera dessa två öar?
Av Sq7700
6 dec. 2013 09:43
Citerat från Emmasvensson92:
finns det något att hitta på, på kvällstid där då?
någon som har erfarenheter av att åka till Langkawi i Juni med vädret och så? jag tänkte om man skulle kombinera dessa två öar?
Inte juni, men början av augusti. Det var varierande väder (cirka 1/3 sol, 1/3 molnigt, 1/3 regn), men stabila temperaturer. Det blåste en del så havet var rätt grumligt. Är syftet att enbart sola och bada finns det solsäkrare alternativ. Från Singapore är det inte överdrivet långt till Bali där vädret är mycket bättre i juni. Billigt att flyga är det också :-)
6 dec. 2013 13:43
Okej! då får vi nog hålla oss på östkusten för att vara på säkra sidan! I och med vi bara ska vara iväg i två veckor och även hinna med Singapore och kuala lumpur så får vi nog åka till en som ligger i närheten så att vi inte tappar allt för mycket tid!

mvh
30 dec. 2013 16:13
Vi var på Perhentian för 6 år sen så det är ju ett tag sen. Men vi var där i 8 dagar och det var helt underbart och tillräckligt tycker jag.
Vidare så åkte vi till Redang Island, var där i 4 dgr sen vidare till KL och 4 dgr.
Så ljuvligt på Perhentian! Redang var fint också men alldeles för turistiskt. Trevlig Resa!