Tips efterlyses

21 feb. 2012 19:09
Visningar: 607
Hej,
Jag och min pojkvän (ungt par) vill ha sol bad och en underbar tid - under jul/nyår 2012/2013. Vi är redan påväg att boka innan priserna stiger alltför mycket. Vi har tänkt Thailand, men är nu mer inne på Mexiko efter det att en resebyrå presenterat förslaget.

Hur är klimatet? Värme och sol är ett måste för oss!
Vi har 2 veckor att spendera där, vart ska vi åka? Vi kan tänka oss att dela vistelsen i 2 delar, dvs två olika ställen.

Hur är det med säkerheten? Och är det dyrt?
Ni som varit i både Thailand och Mexiko, vart ska vi åka?

Tack på förhand!

Joanna
8 apr. 2012 02:58
Jag och en vän (20-21 år) ska åka till playa del carmen i mexico för 3e gången den 6e december i år.
Själv har jag varit i både thailand och mexico, och jag rekommenderar helt klart Mexico, men de är ju olika från person till person. Säkerheten i playacar är bra, dom lämnar körkort när dom kör in i området och får tillbaka det när dom kör ut och vakterna står med vapen, så säkerheten där är bra.

De är varken dyrt i mexico eller thailand men du får mer för all-inkl i mexico än vad du får i thailand. I thailand, iaf när vi va där så ingick bara frukost och i mexico ingår allt, frukost, lunch, middag, snacks, minibaren på rummet, allt i poolbaren, allt helt enkelt!

Och det finns så mycket att göra i både mexico o thailand, 3e gången i år jag åker till mexico och har ändå inte fått nog.
Hoppas ni får det trevligt vilket ni än väljer!

Josephine
Av Elena39
8 apr. 2012 22:39
själv rekommenderar jag rio de janeiro, för jul och nyår, helt magiskt och fantatiskt vackert, kolla in youtubeklipp på detta på youtube, har ni fler frågor så fråga mej...
Av Stina_
1 juli 2012 00:14
Hej!

Har varit i Thailand en gång och besökte då Khao Lak, Krabi och Phuket -08. Var i Mexico i mars -12 och bodde då i Playa del Carmen men reste till olika platser.

Skulle verkligen rekomendera Mexico då det verkligen är paradiset, varmt och skönt och ett helt fantasktiskt turkost hav.

Mycket att se och göra för den som inte vill sola och bada hela dagarna.
I Playa del Carmen finns det liv och rörelse.

Thailand var också bra. Varmt men inte den härliga brisen som i Mexico utan det kunde lätt bli för varmt.
Där finns även mycket att se och göra. Däremot är Thailand stort så det var svårt att välja resemål :)
På Yucatanhalvön i Mexico kan man ta sig till de flesta ställen över dagen.

Vi hade ungefär lika stor budget till båda länderna. Mexico har billiga transportmedel.

Det jag tycker är tråkigt med Thailand är att det har blivit för svenskat. Mexico känns som ett mer exotiskt resemål.

Mexico vinner för mig.

Tror ni kommer få en härlig semester oavsett vad ni väljer :)

Mvh/ Stina