Thailand i April?..Väder? ..priser?

Av Jonken
17 feb. 2011 16:50
Visningar: 1979
Hej!
Har tankar på att kanske åka till Thailand i mitten av April med min familj i 2 veckor. ..Hur är vädret då?..Var till Koh Lanta förra året i februari..var kanon men nu är det senare ..risk för regn period?
17 feb. 2011 19:18
Det är mest soligt & hett, någon kraftig åskskur kan förekomma speciellt på eftermiddagen.

Det är sommar i Thailand då.

maj juni juli, ökar risken för åsk skurar på eftermiddan, men mycket sol brukar man se större delen av dagen.
Av Cina36
17 feb. 2011 21:57
Vi var där 2 sista veckorna förra året och vi hade supervarmt och sol hela dagarna men på kvällen kom det några skurar och åska gjorde det endast 1 gång, så vi satsar hela april detta år!

Har vänner som var där hela mars och precis i början av april och de hade lite mer regn tidigare på em, så man vet inte så noga

Vi pratade med hotellägare och de kan inte riktigt förstå varför det kallas lågsäsong i april för det är ofta väldigt soligt och jättevarmt då.

åk och njut det gör vi!!
Av Alfva
18 feb. 2011 08:53
Vi har varit i Phuket i april (mitten på april) 2007 och det var som det beskrivs - varma, soliga dagar med någon åskskår på kvällarna. Någon enstaka dag började det regna någon timme mitt på dagen, men det var mest välkommet!

I år åker vi faktiskt också tillbaka i april, men nu får det bli Khao Lak. Med snö som singlar ner utanför fönstret längtar jag något enormt!
Av Jonken
18 feb. 2011 08:58
Tack för alla svar!..Så sugen hitta en sista minuten i april.! Har för mig att jag har hört att östsidan (Koh Samui )är bättre att vara på..stämmer det?..hur är det uppe vid bangkok......chang mai?
Av Pelle77
18 feb. 2011 16:28
Citerat från jonken:
Tack för alla svar!..Så sugen hitta en sista minuten i april.! Har för mig att jag har hört att östsidan (Koh Samui )är bättre att vara på..stämmer det?..hur är det uppe vid bangkok......chang mai?
Jag har varit på bägge sidor den perioden (mars iofs) och vädret var bra på bägge sidorna, med sol och varma dagar. Bangkok är som hetast då (liksom området runt Hua Hin). Har varit med om 43 C i Bkk i april, så frysa kommer ni inte att göra.
Av Cina36
19 feb. 2011 10:53
Jag har bara varit där en gång och då i april.
Vi beställde 2 nätter på en resort för 2500/natt och när vi kom dit hade de sänkt priset till 1300 men sån sänkning kanske det inte är överallt.