Thai airways

Av Smg09
17 jan. 2013 17:38
Visningar: 1837
Hej!

Vi hade tänkt flyga med thai airways från Kph i Mars, men efter att ha kollat lite gamla kommentarer blir man ju osäker. Vågar man flyga med dom?! Bryr mig inte så mkt om slitna säten men gärna att planet håller hela vägen dit och hem...

Någon som har rest med dem i vinter och kan uttala sig?
Är personalrn fortfarande så serviceminded som man hörde för ett par år sedan??

Tack på förhand!
Av Ulleb
17 jan. 2013 18:23
Hej! Har rest m Thai ett antal gånger och tycker absolut du ska åka med det! Kanon service, gratis dricka, du får välja mellan två rätter på menyn osv. Helt rätt att det inte är det nyaste planet men det är lika säkert som andra plan! Lär åka fler gånger med dem!

Med vänlig hälsning, ullebe
17 jan. 2013 20:41
Har åkt med Thai tre gånger och måste säga att vi inte var så imponerade av servicen . Har även åkt med andra asiatiska bolag men får faktiskt säga att jag tycker att bästa klass har Air France , Klm och Lufthansa hållit. Men det viktigaste är ju säkerheten och det är ju absolut ett bra bolag så jag skulle inte tveka att resa med dem igen om priset var rätt.
Av Tipp1
17 jan. 2013 21:11
Vi flög med dom förra året från sverige och inrikes :) toppen förutom slitna säten på långresan inrikes flyget var nytt:) toppen service:)
Av Pelle77
18 jan. 2013 00:12
Just nu restaureras 747:orna och har man tur kan man få åka med en nyrenoverad kärra m egen skärm o nya stolar.

Senare skall dock 777:or sättas in på Arn-Bkk (har inte länk tillgänglig m fanns på Thais sida).
Av Smg09
24 jan. 2013 21:14
Nu valde vi Qatar ist. Thai gick upp för mkt i pris, men det kanske bara var bra. Billigare och så får man sträcka på benen efter halva resan. "Bara" några timmar i Doha..
25 jan. 2013 16:00
Från jKöpenhamn rätt gammla flygplan inga tv skärmar framför sig känns som thai börjar bi en lågpris flygtbolag som lever på gamla meriter.med thaiflygvärdiner med thailäns klädsel och grattis sprit men dock gamla flygplan
26 jan. 2013 18:14
Säkerheten på Thai är ok och jag har aldrig haft något strul när jag har flygit med dem. Att servicen har blivit sämre är klart, men planen är ok även om de inte är de nyaste. Ska snart flyga med dem igen och jag har inga betänkligheter. Så res med Thai och lämna din oro hemma!
Av Moth63
26 jan. 2013 21:05
Jag resar bara med Thai, gillar att det alltid funkar hela vägen vart man än skall
27 jan. 2013 10:55
Väljer inte Thaiairways. Pga Priset, Baggageregler samt inget underhållnings-system.

Finnair är det bästa bolaget tycker jag.

Oftast bra priser
Bra baggage regler 450kr för 23 KG extra baggage, 1kg extra på thai airways= 350 Kronor
Tv vid varje säte på Finnair
Snabb transit i Helsingfors.

Flyger från de största flygplatserna i sverige