Taxi från Newark till Manhattan

18 jan. 2014 10:37
Visningar: 1575
Hej!
Nu har en liten fundering som kanske är fånig...
Men får man plats 4 vuxna med 4 normalstora resväskor + handbagage i en vanlig gul taxi från Newark till Manhattan? Ja man kan då fundera på allt....

Brukar normalt sett inte ha någon "resfeber" men när det gäller denna resan..fattar inte varför ;)

Tar fortfarande gärna emot New York tips.
Mysig inte alltför dyr restaurang/matställe nära Bryant Park?

Ha en bra dag!
Anette
Av Peter_o
18 jan. 2014 15:46
Som framgått är jag inte taxi-freek, men jag är ganska säker på att det fungerar med 4 personer och normalt bagage. De har lite olika modeller på taxi-bilarna så det kanske inte är den första man ska ta.

Restauranter är nästa punkt som jag inte bör ge mig in på, men om du vill ha tips om ett billigt och bra ställe att äta frukost på så kan jag tipsa om PAX som ligger i hörnet 6th Avenue x 40th Street, alltså syd-västra hörnet av Bryant Park.

/PeterO
18 jan. 2014 16:27
Tack Peter, då kan känna mej lite lugnare.

Har ju läst många av dina inlägg om just New York och vet att du hellre förordar tåget till Pennstation, men vi är 4 pers och känner att vi vill unna oss en taxi från Newark till Manhattan bara för själva känslan och för att komma direkt till hotellet. Däremot kommer vi att ta tåget tillbaka till flygplatsen för att inte riskera att hamna i köer.
Hur lång tid innan flygavgång bör man vara i Newark vid hemresan?

Tack för alla tips du lämnat om NYC här på reseguiden! Vi kommer både mata ekorrar vid Union Square park och cykla längs Hudson river tack vare dej!

Ha det bra!
Anette
Av Peter_o
18 jan. 2014 18:42
Jag brukar satsa på att vara ute vid Newark 2 timmar innan, men det brukar bli 2 och en halv. Hmmm, jag har oftast bara handbagage och då går allt smidigt. Jag har för mig att jag sett lite kö vid bagagedropp, så det är väl vad som kan sinka lite.

Bor du kring Bryant Park kan det vara smidigare att ta bussen. Ut till Newark stannar den vid norra sidan av Bryant Park. Kostar 15-16 dollar. Går var 15-20e minut. (Så det blir nästan lika dyrt som taxi om man är 4).

Du kan lägga till Dumbo bland mina tips. Man åker linje A eller C till High Street och går ner till vattnet (och tittar). På Water Street hittar du ett läckert ställe att dricka en kopp choklad på. (OK, när jag var där var det snö utanför, men de har nog annat intressant också.)

/PeterO