Tallinn, Riga och Vilnius

Av Jepono
8 okt. 2018 09:27
Visningar: 647
Åker till Baltikum senare i höst. Flyger till Tallinn och tänker ta tåg/buss via stopp i Riga och vidare till Vilnius, sen hem från Kaunas. Två till tre dagar i varje stad.

Tips på vad man inte bör missa i dessa städer? Sevärdheter, matställen osv?

Någon som åkt mellan dessa städerna med tåg och/eller buss? Rekommenderas det att boka biljett innan resan, eller kan man lika bra lösa det på plats? Vilka bolag?
Från Vilnius till Kaunas antar jag att det är enkelt att bara köpa en bussbiljett på plats, men övriga resor över landsgränserna?

Jesper
9 okt. 2018 00:10
Om du har tiden, så finns det, eller fanns det, ett bussbolag som erbjuder en guidad tur MELLAN Riga och Vilnius om jag inte minns fel. Det är typ 2-3 stopp på vägen där man får lite guidning om platsen, annars är det som en vanlig bussresa. Jag minns inte vad de hette, men det är något som jag hade velat göra. Men vill se om någon annan gör det och tycker det var värt pengarna. :)
Av Jepono
9 okt. 2018 16:51
Citerat från Ixploretheworldcom:
Om du har tiden, så finns det, eller fanns det, ett bussbolag som erbjuder en guidad tur MELLAN Riga och Vilnius om jag inte minns fel. Det är typ 2-3 stopp på vägen där man får lite guidning om platsen, annars är det som en vanlig bussresa. Jag minns inte vad de hette, men det är något som jag hade velat göra. Men vill se om någon annan gör det och tycker det var värt pengarna. :)
Kan det vara de här du menar?

https://www.rigatraveller.com/tour/riga-vilnius-sightseeing-tour-bus