Tågluffa i Europa! (v. 32-35)

17 juni 2012 17:40
Visningar: 201
Hej alla goa ressugna människor!

Jag heter Emma och bor och pluggar just nu i Örebro där jag i början av september påbörjar min sista termin på Sjuksköterskeprogrammet och just därför vill jag resa lite innan allvaret börjar igen! Jag bor i korridor och därför har jag lärt känna många utbytesstudenter i många av Europa länder och de tycker att det skulle vara otroligt roligt att få besökare :) Jag är en självständig tjej som klarar sig bra på egen hand, men självklart skulle det vara jätteroligt att hitta någon/några likasinnade att göra den här resan tillsammans med! Min plan är att köpa ett interrail-kort hos SJ och besöka bland annat: Amsterdam, Dublin, åka igenom Tyskland, Italien (västra eller östra kusten) därefter antingen resa vidare till Kroatien eller Spanien och avsluta resan med sol & bad.. Som ni märker så har jag inte direkt något bestämd plan, utan kan absolut anpassa mig efter de jag reser ihop med!
Jag älskar att upptäcka nya spännande platser och att lära känna nya människor, men skall heller inte glömma att nämna att jag är en riktig soldyrkare och unnar mig gärna några dagar då och då på en härlig strand! ;)
Verkar ni tycka att detta låter som en bra resplan, hör då gärna av er!

Kram Emma
12 juli 2012 23:04
Hej Emma! Blir det så att du drar iväg vecka 32? Jag är en 20-åring tjej som också har planer på att tågluffa, men lite senare. Har planer på att resa själv men träffar gärna andra längs vägen, då jag tror att jag kommer tycka det är ganska tråkigt att resa själv efter ett litet tag! Har många ställen jag vill besöka men ingen färdigställd rutt än. Precis som dig vill jag upptäcka nya spännande platser, upplevelserna är allt för mig! Dock vill jag också få lite sol så tänkte nog börja i södra europa och värmen. Tänkte dra iväg vecka 35 eller 36 och undrar om du fortfarande är ute på din luff då? Vore roligt att träffa någon svensk!

/Sandra
Av Bella20
21 juli 2012 16:18
Hejsan Emma!
Mitt namn är Bella. Jag är super duper sugen på att tågluffa i Europa. Skulle vara helt fantastiskt! Tyärr har jag inga vänner som vill göra det. Många har jobb här över sommaren, ja du vet hur det är. Jag har bott i Oslo i 9månader och sparat ihop lite pengar för att kunna resa och uppleva lite nya saker.

Jag är självständig, Social, enkel tjej som är 20år. Jag bor nu mera i Dalarna över sommaren för att hälsa på min familj. Ställen jag vill se är Amsterdam, Tyskland (Berlin), Itanlien, Kroatiens ö värld, sedan skulle jag vilja se Spanien Barcelona och framför allt Frankrie. Jag är öppen för förslag och har inte någon jätte plan mer en att jag vill resa, träffa nya människor och framför allt utvecklas! Du får gärna maila mig kan vi snacka mera. (Logga in för att se e-postadress)

ha en fin helg. Kramar Bella