Tågluffa Europa juni/juli 2017

21 mars 2017 18:39
Visningar: 278
Hej
jag hade tänkt att tågluffa i sommar ca 1 mån i juni/juli någon gång. Funderar på att börja i Köpenhamn för att sedan ta mig vidare ner genom Tyskland. Är framför allt intresserad av Östeuropa (Slovenien, Ungern, Montenegro, Grekland). Någon mer som går i liknande tankar?
Vill både utforska städer och hänga på stranden, äta god mat och uppleva kulturen.
Är en lugn och flexibel person och är självklart öppen för andra tankar och idéer!
Av Teme901
22 mars 2017 06:56
Jag är inne på samma tankar. Men jag kan först i juli(v28), för då börjar min semester. Jag vet inte hur flexibel du är med avresedatumet?

// Teo
27 mars 2017 09:06
Hej!
Jag är inne på samma spår som du, har inte kunnat bestämma mig riktigt för vilken rutt men den här låter hur bra som helst, Montenegro är fint speciellt Kotor! Och vore schysst o avsluta på några fina öar i Grekland! Rest en hel del innan och med folk jag mött på Reseguiden, bara positiva erfarenheter så vill gärna göra det igen:) hade tänkt resa så tidigt som möjligt i juni men är rätt flexibel. Lägg gärna till mig på Facebook så snackar vi vidare! Maria Glassbrook
18 apr. 2017 09:57
Hej är sugen på att åka med dig! Har skickat ett meddelande till dig på fb. Har tågluffat förr och det är ju sååå kul! :)
18 apr. 2017 15:06
Kul!!! Jag har också lite funderingar på en tågluff till sommaren. Jag har dock bara möjlighet att vara iväg i 2 veckor men jag kan disponera dessa veckor ganska fritt.

Tågluffade i somras med en tjej härifrån och det gick hur bra som helst! Tror att det kan bli riktigt gött så länge som man har ungefär samma syfte med resan. Själv tycker jag att det är viktigt med stadspuls såväl som natur och sköna vandringar.
19 apr. 2017 11:23
hejsan! Jag är också sugen på att tågluffa, jag är ledig mellan 10-30 juni samt 1-20 augusti... kan även tänka mig att åka båda dessa perioder ifall möjlighet finns och jag hittar rätt sällskap!
jag har kontakt med en annan tjej som kan åka 2 veckor i augusti och vi snackar mycket om östeuropa.. Serbien Montenegro och Prag osv... hade varit sååå kul att åka en större grupp :)
Jag hade gärna även åkt runt Frankrike och Italien så om det är ngn som känner samma så let me know!