Tågfuffa i Europa 2014

27 jan. 2014 19:11
Visningar: 754
Hallå där!
Jag är en 18-årig tjej som bestämt mig för att utforska Europa via tåg i sommar. Dessvärre verkar mina vänner inte ha ett jätte stort intresse för att tågluffa och därför söker jag en eller flera reskompisar (helst) i åldern 17-25.

Planen är att utforska sevärdheter och nattliv i olika städer, njuta av värme och sol, få lite inblick i olika kulturer, träffa nya härliga människor och framförallt ha riktigt jäkla roligt.

De städer jag gärna vill besöka är Paris, Venedig, Rom och Barcelona. Är väldigt öppen för förslag.

Någon intresserad? :)
2 feb. 2014 00:02
Jag följer gärna med.
Kontakta mig så kan vi diskutera lite.
Om du inte hellre vill ha kvinnligt sällskap ;-)

(Logga in för att se e-postadress)
2 feb. 2014 21:00
Hej jag är 20 år och vill tågluffa lite i sommar. Jag vill gärna åka till Paris, Rom, Aten, Venedig och kanske någonstans i Irland. Egentligen vill jag lite vart som helst bara jag får åka till Paris Rom och Aten.
Vill som dig utforska städerna på alla sätt, sevärdheter samt nattlivet. Ha en riktigt rolig stund!

Hör av dig så kanske vi kan diskutera lite mer? (Logga in för att se e-postadress)
3 feb. 2014 22:28
Hej!
Jag har också tänkt och tågluffa i Europa till sommaren när och hur länge hade du tänkt dig? :)
16 feb. 2014 16:35
Hej!

Jag vill supergärna resa i sommar men ingen av mina vänner har möjlighet eller lika stort intresse av att göra det som mig. Jag vill helst inte åka själv så det hade varit jättekul med sällskap.

Jag är ute efter att göra samma saker som dig och är väldigt öppen för förslag när det kommer till vart i Europa. Vill gärna besöka Barcelona :)

Hur länge planerar du att vara borta?

/Sofie
Av Sandy89
17 feb. 2014 13:41
Hej! Jag är väldigt intresserad att hänga med, då inga av mina vänner kan eller vill.. ungefär när har du tänkt att åka?
Av Imw
18 feb. 2014 19:52
Hej!
Jag är väldigt sugen på lite tågluff genom Europa i sommar. Är väldigt öppen för förslag men är precis som du sugen på Paris, Barcelona. Jag är 23 år, bor i Göteborg. Hade kunnat tänka mig att åka kanske 2-3 veckor i juni/juli?

Ju fler desto roligare. Svara gärna i denna tråden ni som vill komma iväg :)
Av Fedora
23 feb. 2014 21:40
Jag är intresserad med :) 2-3 veckor hade varit super! Vad sägs om ca 5-6 personer..killar o tjejer tillsammans. Är ni på? Ser att många vill :)
3 mars 2014 03:14
Tjena! Läser på tråden att det finns ett stort intresse att resa i ett större sällskap!
Jag är en 20 årig kille som letar en eller flera resekompisar inför sommaren.
Kommer från Småland men jobbar som soldat i Boden.

Försök styra upp något här vettja ! :)
Av Adrift
3 mars 2014 13:15
Jag är 25, bor i Gbg och är sugen på att dra någonstans under semestern i sommar. Var på roadtrip i USA hela förra sommaren och nu kommer abstinensen tillbaka och då låter ju europa riktigt skoj! hade gärna prickat in kusten med lite surfing. Vore kul att styra upp något med likasinnade.
8 apr. 2014 00:17
Hej! Vad roligt att så många är intresserade av att tågluffa i sommar. Jag hade tänkt mig ca tre veckor i juni/juli. Någon som planerat noggrannare eller som fortfarande känner att suget finns kvar? Ju fler desto bättre! :)
8 apr. 2014 12:17
Hej! Jag hade också tyckt att detta vore kul! Dock är jag bortrest fram till mitten av juli. Så om någon är sugen på att åka i augusti istället?
9 apr. 2014 02:47
Hej!
Heter Antonio är 20 år och kommer från Uppsala. Är också intresserad av att tågluffa. Tänkte vara borta 1 månad och dra i augusti.
Har inga nära vänner som är intresserade så
därför söker jag nu någon reskompis/reskompisar som också planerat åka samma period.
Har ingen direkt utformad plan men tanken är väl att ta sig till Istanbul och sen hem på något vis. Ex: Östeuropa-Istanbul-Västeuropa-Sthlm. Har ingen lista på städer jag vill besöka eller så. Vill helst bara uppleva känslan av att kunna åka var man vill.

Tanken är att det ska vara en utforskande resa dvs mycket promenera i städer och se sevärdheter. Har inget emot att festa heller då jag klubbar mycket här hemma.

Om någon här på forumet känner som jag låt mig få veta!

Mvh / Anton
23 apr. 2014 18:17
Hej! Har inte varit så mycket i Europa så är öppen för förslag för resrutt, men Rom, Venedig och Paris är länder jag gärna skulle vilja åka till. Vem är då jag, en tjej på 20 år, är glad för det mesta och taggad på äventyr i juni! Hör av er om ni skulle vilja resa med mig!
23 apr. 2014 19:20
Hej,

Kille på 21-år som letar efter ett par resepolare för en Eurotrip i maj-juni.

Min reseplan för tillfället är Berlin - Prag - Österrike - Rom - Barcelona - Paris - Amsterdam.

Är en social och rolig kille som kommer under resans gång brottas med en gitarr. Så de kan man se fram emot. ;)

Hör av er till mig via FB eller email om ni har samma plan.
Av Kahin
4 juni 2014 08:56
Hej du!

Ska ut och luffa från den 12 juli och letar också efter en reskompis! Vilken rutt ska du ta eller när hade du tänkt att åka? Det skulle vara roligt med lite sällskap på vägen!

Hör gärna av dig om du fortfarande ska ut och resa! Kanske man kan dela med sig idéer och tips! :)

/Kahin