Tågbiljett Italien

29 juli 2017 00:56
Visningar: 1692
Hej alla,

Ska iväg till Italien i aug, tänkte köpa tågbiljett för att ta sig till andra städer än boendeorten. Har hittat en del tågbiljettsleverantörer på nätet men vet ej om det är skillnad på dessa? Vilket tågbolag/ tågbiljett bör man välja osv? Tack på förhand :)
Av Emolis
29 juli 2017 08:17
Att åka tåg i Italien är väldigt smidigt och det är lätt att köpa biljetter på plats. Vart i Italien har du tänkt åka? Tror inte det spelar någon större roll vilket bolag du använder. Glöm inte att stämpla biljetten innan du stiger på tåget bara :)
29 juli 2017 12:31
Tack för svar! På nätet finns olika återförsäljare, är det någon skillnad på biljetterna man köper via nätet eller på plats? Är det värt att köpa innan avresa eller spelar det ej ngn roll?
Av H79
29 juli 2017 23:11
Min syster (som bor i Italien) köper alltid via trenitalia.com. Finns text på engelska.
Är det vissa tider ni behöver passa så rekommenderar jag att förboka, samt för längre sträckor. Annars går det bra att köpa på plats. Har själv aldrig upplevt fulla tåg, men vid rusningstider kan det säkert hända. Kan rekommendera snabbtågen! Provade förra sommaren mellan Florens och Rom, väldigt smidigt.
Som sagt, glöm inte att stämpla biljetten i en gul automat!
13 aug. 2017 21:37
Du har både TRENITALIA och Italo, båda fungerar kanonbra. Jag har alltid köpt i förtid när de haft deal och fungerar toppen bra. Tåg i Italien är superbra !