Sydney i slutet av 2016

4 feb. 2016 16:40
Visningar: 53
Hej alla! Jag är en 23-årig tjej från Stockholm som inte står ut med tanken på ÄNNU EN (!!!) vinter i kalla Sverige om några månader. Därför har jag bestämt mig för att ta mitt pick och pack och flytta till Australien i höst, runt oktober/november så man hinner spara lite pengar. Men som alla vet är det ju lite läskigt att flytta helt själv till andra sidan jorden och eftersom inte någon jag känner verkar vara sugna på samma grej söker jag nu en reskompis här!

Vad man ska göra där är inte så viktigt, ta något jobb någonstans så man kan överleva såklart, men viktigast är ju att bara komma iväg från Sverige, träffa lite nytt kul folk och bara leva livet i värmen i några månader :)

Om någon annan går i samma banor är det bara att höra av sig, jag är öppen för allt och alla! :)

/Amanda
Av Twiiit
4 feb. 2016 17:39
jaaa :D skriv till mig på fb eller pm, Linus Erlandsson :D
7 feb. 2016 10:52
Jag är också intresserad! Oliwer Nilsson på Facebook om du vill prata mer! 😋
11 feb. 2016 01:46
Hej Amanda! Jag har samma planer som dig och vill resa till Australien i höst med härliga och nya människor. Vore skönt att ha någon att åka dit med :)

Är också här från Stockholm så hör gärna av dig på fb om du är intresserad!!

/ Rebecca Wallander
11 feb. 2016 06:56
Hej! Jag har planerat att åka och studera i Sydney i augusti. Har bott där i 6 månader och jobbat, samt att jag pkte på semester dit unde nyår.
Jag kan staden och vet vad man ska göra m.m
14 feb. 2016 15:37
Hej, jag har också planer gällande Australien till hösten med Work & Travel visum och jobba/resa runt i Australien. Jag vill också lära mig att surfa och bara åka runt och uppleva allt möjligt! Verkar inte som att jag får med mig någon här hemifrån så det vore grymt att ha några att resa med. Är någon intresserad så är det bara att skriva ett meddelande till mig här, vore grymt kul! :)
20 feb. 2016 20:50
Martina lejon : har du bokat din biljett än? Hade varit trevligt att ha någon att flyga med :)
21 feb. 2016 20:50
Jag är intresserad!! Skriv gärna ett svar till mig om du/någon är intresserad!
21 feb. 2016 21:07
Jag har inte bokat någon biljett ännu utan kommer göra det i höst.
Om ni är intresserade av att åka med mig, hör av er. Skicka ett PM på Facebook eller smsa mig på 0733357887

/ Martina lejon
Av Lejlaa
25 feb. 2016 09:46
Hej Amanda!
Är en tjej på 19 år & bor i jönköping just nu. Planerar med att flytta ned till Sydney(eller Melbourne- spelar ingen roll!) i höst, någongång i september. Tänker väldigt likt som dig: vill skaffa ett jobb, dela boende(rum förmodligen), leva livet & bara komma iväg härifrån & testa något nytt!
Hör gärna av dig!
2 mars 2016 03:28
Hej!:)
Jag har i princip samma planer som dig!
Hör gärna av dig här eller på fb(Siri Andreasson)
Kram!
Av Naddee
21 apr. 2016 01:52
Jag o 2 vänner drar till Australien i höst, vi ska vara i Sydney över jul o nyår! Det är bara att hojta om du vill styra upp något när vi är där! :)
5 maj 2016 22:10
Tjenare! Drar 8de nov till Sydney och planerar att glida runt där ett par månader. Givet att lära sig bemästra surfbrädan, köra skydive på julafton och styra ett av de mest episka nyår någonsin!

Farmwork runt ?mars/april? sedan för 2 year visa och planera vidare därifrån för en helt galen östkusten resa!

Några sköna typer som tänker i samma banor? Maila mig
robin_alen90 (@) Hotmail.com
8 maj 2016 18:48
Hejsan! Jag går i princip samma tankar som dig, åka till Australien i höst (typ oktober/november), vara där i några månader och upptäcka vackra platser/människor och eventuellt jobba. Skulle vara grymt att avsluta resan i Nya Zeeland innan hemresan tillbaka till Sverige!

Skicka iväg ett meddelande om du vill prata mer!
7 juni 2016 18:25
Hej Amanda!
Jag känner exakt som dig! Har flytt vintern tre år nu men denna gången är det dags att fly swe för en längre tid:)

Jag tänkte också dra i slutet på oktober/ början av november. Funderar på att backpacka (bussa?) i NZ 4-6 veckor först för att sen antagligen börja i Sydney där jag tänkte jobba 2-4 mån. Hitta ett gäng att bila kusten upp till Cairns med i 4-5 veckor och göra massa feta stopp på vägen. Hade varit så jäkla kul!!

Vill inte planera mer än så, vet bara att jag vill jobba i Byron Bay med men jag kanske åker hem för en sommar i swe emellan, tanken är iaf att stanna ett år eller ett par.

Om vi har liknande planer hade det varit skitkul att göra denna resa tsm:) Hör av dig!

/Angelica
(Angelica Vinderus på fb)