Strasbourg & Colmar

1 juni 2015 16:33
Visningar: 832
Hej!

Det är så att jag kommer flyga från Stansted till Strasbourg om 2 veckor. Min fråga är hur man tar sig från flygplatsen in till stan, vart någonstans shuttle-bussen stannar? Vi anländer relativt sent så behöver redan i förväg veta hur jag skall ta mig till hotellet, men finner ingen konkret information om deras bus transfers.

En annan fråga är också hur lätt det är att ta sig till Colmar från Strasbourg? Hade tänkt ta tåget dit och tillbaka under samma dag, och då undrar jag vad detta skulle kosta, hur lång tid det tar osv... all användbar information.

Tack!!
Av Birgere
1 juni 2015 17:33
Standardssvaret är som ALLTID att kolla på flygplatsens hemsida.

Där hittar du allt du behöver om tåget till stan samt även en länk till den regionala SNCF-sidan där du får reda på priser o tider mellan Strasbourg och Colmar.
10 juni 2015 12:20
Citerat från Travelisa:
Hej!

En annan fråga är också hur lätt det är att ta sig till Colmar från Strasbourg? Hade tänkt ta tåget dit och tillbaka under samma dag, och då undrar jag vad detta skulle kosta, hur lång tid det tar osv... all användbar information.

Tack!!
Det är jättelätt att ta tåget mellan Strasbourg och Colmar. Tar runt en halvtimme och det går flera men det var längesedan jag åkte så pris får du kolla på www.sncf.fr