Stränder på koh samui

10 juli 2008 09:42
Visningar: 599
Hej, i januari vintern 09 ska jag och pojkvännen till thailand. Vi ska vara borta nästan 4veckor, 5dagar i bangkok, 2veckor krabi och sist en vecka på koh samui. Skulle behöva lite hjälp angående koh samui. Vilken strand ska man satsa på om man vill ha en vit finkornig strand med turkost vatten och inte allt för befolkad? Om ni har några tips på vad man inte ska missa på de platser vi ska till får ni jätte gärna skriva det också.

veronica
10 juli 2008 22:49
Jag skulle satsa på Bopuht i norr, för där finns det fina stränder med lugnt vatten. Vi bodde utanför Chaweng och vi kunde inte bada där, då det blåste och var starka undervattensströmmar. Under de 10 dagar i slutet av januari vi var där såg vi två tillbud, varav det ena med dödlig utgång. Så respektera röd flagg! I norr däremot kunde man bada och njuta av det varma vattnet. Visserligen finns det ett rev utanför centrala Chaweng, men det är bättre bad i norr.
Gyllne Buddan är värt ett besök.
14 juli 2008 15:11
okej, är det någon som har varit på lamai beach ? Hur är det, mycket vågor och turister? Ska man satsa på lamai eller Bopuht ?
Av Sugus
14 juli 2008 16:10
Hej!

Jag hade helt klart valt att bo på Bo Phut som är en trevlig liten by samt tagit mig runt med moppe alt. Songthaew. Stranden på Bo Phut är inte den bästa med byn är mycket trevlig och det är nära till Chaweng om ni vill. Även om det är "lågsäsong" på Koh Samui p.g.a. vädret i Januari så är Chaweng fullproppat och samma gäller Lamai med sina engelska pubbar!
Av Ronnyk
15 juli 2008 12:53
Om ni vill ha en lugnt o fin strand så kan jag rek Baan tai beach på nord västra samui , där finns fyra olika bungalow hotell( alla ligger på stranden) , jag bodde senast på Koh samui resort, jätte mysigt ställe , coralrev bara några meter ut med fina fiskar, och hotellet har underbar mat, de andra hotellen har också restaurang och det finns en liten butik en bit upp på vägen, transporter finns så man kan ta sig lätt in till Mae nam o bo bhut och resten av ön, Finaste stranden på Samui helt klart,