Southern lanta resort - någon som bott där?..bra?

Av Jonken
11 jan. 2010 17:04
Visningar: 1901
Hej!
Är det någon som vet någonting om Southern lanta resort?..vi är en familj 2 vuxna o barn 4,6år ....söker boende på Klong Dao strnden..helst inte för dyrt!!..någon som har tips??..reser under februari...i en månad..
11 jan. 2010 21:40
Visst är det bra. Lite dyrt tycker jag. Bara svenskar runt detta område dock. Skolbarnen i svenska skolan runt "hörnet" fick bada där förut. då var det mkt barn. Stor del av ön har fått knäppen av turistboomen o vill tjäna på turister ibland utan att förstå att man måste investera oxå inte bara tjäna pengar (Inte detta hotell)
12 jan. 2010 17:23
Vi bodde på Lanta Villa Resort. Bokade genom Lantadiver. Vej ej om det var billigt men.. vi åkte i april, lågsäsong.
Stannade bara i 2 dag sedan åkte vi vidare till Phuket till ett par vi kände.
Ko Lanta = svenskön :)
Vi var 3 vuxna som åkte.

Mvh Maria
20 jan. 2010 11:43
Hej

Vi har bott på Southern Lanta 2 gånger, december 2005 och januari 2009. Jag skulle säga att det är ett ok ställe och läget med närheten till stranden och restauranger är bra, MEN jag tycker att det skulle behöva en renovering. Det är ganska slitet och inte så fräscht. Bungalowerna är ganska mörka och spartanskt inredda. Frukost ok men jag har bott på många ställen med bättre standard och det är inget jag skulle välja igen om jag skulle åka till Koh Lanta.

Själva kollar vi efter bra boende - denna gången på Koh Samui.:-))

Ha en superskön resa!
Av Jonken
21 jan. 2010 13:50
Tack för tipsen....verkar som om southrn lanta är så där efter tips jag fått.....
men något som jag har märkt är att det är mycket uppbokat nu i februari..vi hade "flyt" att få tag på ett boende i en vecka vid klong dao stranden ..Golden bay cottage..hoppas det blir bra..