Söker reskompis februari/mars

Av Lovies
27 dec. 2014 17:26
Visningar: 454
Tänkte kolla om det finns någon som är sugen på att dra till thailand i februari/mars och stanna cirka en månad. Tänkte flyga till bangkok o kolla in staden ett par dagar för att sedan dra vidare till kusten eller någon schysst ö och åka runt lite. Skulle gärna ta dykcert. Sola, bada, festa, resa runt och uppleva häftiga saker kanske även åka över till något grannland o utforska. Som ni kanske märker är jag öppen för förslag och har inte något planerat schema än så länge. Jag är 23 år, trött på Sverige och att bara jobba och känner att jag behöver lite äventyr i livet.
28 dec. 2014 20:25
Tja! Vill också åka till Thailand. Håller med mycket om vad du skriver.

Kommer antagligen börja i Bangkok några dagar. Åka i början av februari men har inte bokat något än. Vill uppleva, dyka, åka tåg, ta sig runt osv. Har en idé på hur man kan börja resan och sen kan man åka som man känner för :)

När man har varit i Thailand ett tag så vore det kul att åka över till något annat närliggade land.
1 jan. 2015 17:50
Hej! Det låter väldigt intressant, jag letar också efter någon att resa med. Det låter som att vi är ute efter ungefär samma sak. Jag vill jättegärna resa runt i Asien, gärna i Thailand, Vietnam, Bali med mera, jag är öppen för försla och reser gärna till andra länder också. Jag vill ut på äventyr och se och uppleva mycket saker, sola, bada och festa. Hör gärna av dig om det låter intressant! :) ha det bra
1 jan. 2015 19:19
Jag hade tänkt dra till BK i början av mars och hälsa på en polare och efter det dra runt i Thailand och bara sola, bada, dricka öl och träffa kul folk.
Kanske mötas upp på nån ort?
Jag vet inte hur länge jag stannar.
2 jan. 2015 09:39
Jag planerar också att åka till Thailand och letar efter några att åka med, runt februari/mars :) skulle vara jätte kul om man blev ett gäng som åkte :)
Av Pata13
15 jan. 2015 12:26
Tjena!
Vi är två killar, 21-26 år som har bokat resa till Phuket 19 mars och ska stanna en månad. Vi har tänkt, snorkla/dyka, festa lite och njuta av sol och bad!
Vi har inte bestämt riktigt vart vi ska åka, Phi phi blir det iallafall.
Kul om man kan mötas upp ett gäng och lära känna lite nya människor :)
Finns intresse så hör gärna av dig/er!

Hade bra!

/ Patrik
16 jan. 2015 11:54
Citerat från Lovies:
Tänkte kolla om det finns någon som är sugen på att dra till thailand i februari/mars och stanna cirka en månad. Tänkte flyga till bangkok o kolla in staden ett par dagar för att sedan dra vidare till kusten eller någon schysst ö och åka runt lite. Skulle gärna ta dykcert. Sola, bada, festa, resa runt och uppleva häftiga saker kanske även åka över till något grannland o utforska. Som ni kanske märker är jag öppen för förslag och har inte något planerat schema än så länge. Jag är 23 år, trött på Sverige och att bara jobba och känner att jag behöver lite äventyr i livet.
Hej Lovies.
Du känner som jag och många andra svenskar denna årstid. Stick från kalla Sverige och bara glömma allt ett tag.
Vi åker ner 2 personer i början av februari. Tänkte göra som du och resa runt lite. Tar det som det kommer. Om du vill så kan vi hålla kontakten så kanske våra vägar kan korsas :)
mvh//Mathias
Av Jspee
16 jan. 2015 12:57
Hej, du har ungefär exakt samma planer som jag. Har tittat på flyga den 2 februari till Bangkok, och sedan röra mig i landet. Vore roligt om vi kunde höras av!

Mvh/ Jonas
Av Ellenmh
19 jan. 2015 12:17
Hej !

Vad roligt att det är fler som går i samma tankar som mig :)
Jag har bokat en biljett till Bangkok den 19 februari och planerar att resa i Thailand, Kambodja, Laos och Vietnam under ca 3 månader. Jag reser själv och det skulle vara riktigt kul om att mötas upp någonstans!

Kontakta mig här eller på Facebook, Ellen Holmlund .
20 jan. 2015 00:20
Heej :)

Jag är nu i Sydney men planerar att dra mig mot Thailand i mitten av februari. Reser oxå ensam (mot min vilja), skulle vara jättekul att kunna möta upp någon att resa med. Vill vara borta till mitten av april och åka runt både i Thailand och närliggande länder! Kommer avsluta mina dagar med shopping i Peking annars är inget bestämt! :) jag är snart 22, snäll glad lägg person!

Hör gärna av er om de låter intressant :)
Av _jenny_
20 jan. 2015 14:49
Hej! Tänkte åka till Thailand mitten av mars, spelar ingen roll vart jag börjar men vill också ta mig vidare till kusten och besöka många härliga öar! Är ute efter samma saker, sol, dyka, festa, äventyra osv. Kommer dock stanna 2-3 månader med besök i grannländer när jag känner att jag sett mycket av Thailand. Bara att skriva om någon tycker det låter intressant :)
Av Mregon
20 jan. 2015 20:22
Hej alla! Jag och en kompis landar i Bkk den 9 februari och drar till Vietnam den 10 sen vidare till Kambodja när vi känner för det, blir borta till den 4 mars. Träffar gärna folk på vägen för en drink eller resesällskap

Känner nån sig träffad så hör av er!

/Erik