Samos, pythagorion

Av Hannaw
10 apr. 2009 19:29
Visningar: 1621
Hej, har skapat några trådar förut men tänkte en gång fråga om någon har några speciella tips på saker man kan hitta på, på samos. Har ju förstått det här med att hyra bil är populärt, är det något speciellt man ska besöka?
Av Mmea
10 apr. 2009 20:50
Nu är det några år sedan jag senast var på Samos och jag är dålig på att minnas namn.

Vi besökte vattenfallen på nordvästra delen av ön. Tror att det hette Potami. Vi passade på att bada på en jättefin strand precis i närheten. Vi besökte också en konstnärsby i bergen. Tror att det var den som hette Manolates. De gamla vattentunnlarna inte så långt ifrån Pythagorion är också värda ett besök. Vi åkte också så långt västerut det gick på sydkusten. Hamnade i en by där vi fikade på en takservering med vidunderlig utsikt. Man kan också besöka Pythagoras grotta, den ligger en bit norr om Voutsalakia.

Jag rekommenderar verkligen att hyra bil.
Av Katitzi
11 apr. 2009 09:11
Ni kan besöka byn Kokkari ( om ni inte bor där) med sina gränder, kyrka och små halvöar som sticker ut i havet. Där finns också stränder mitt i byn. Samos stad är också värt ett besök och den fina stranden Psili Amos.
Pythagorion är fint att bo i med sina fina hamnpromenad.
Trevlig resa!
Av Ivan
11 apr. 2009 22:45
Antar att du bor i Pythagorio. Då kan du ta en dagstur till Posidonion. Har mer info om du vill.
De bästa med Samos är att det är nära till Fourni.
Hör gärna av dig om när, var hur och varför.