Restaurangtips för ni som ska till Bali Seminyak!

11 feb. 2024 14:08
Visningar: 137
Är nu inne på vår 3.e vecka här i Seminyak på Bali. Helt fantastiskt ställe! Lite utflykter och en massa restaurangbesök här omkring.

Hör av er om ni vill ha tips på restauranger mm🥰
Av Ericefp
13 feb. 2024 23:22
Hej

ja reste 2 månader på båt 2004 bali ja överallt och va på gillis med men min fråga till dig är

vad vet du om priser va själv bo till lågt pris i ett rum med toa och ja du vet lite om lite
vet att 2004 va det tur jag fråga en som viste då ja landa och va en vecka Bali men blev besviken på det lilla jag såg 5 dagar fast priset va ok och otroligt varierande till dyrt eller lågt

och Svenska kronan e ju låg men googel skriver mycket låt pris på mat Bali och i hela asien Indonesien
14 feb. 2024 08:31
Hej! Just prismässigt att bo enkelt billigt med toa har jag tyvärr ingen kunskap om. Har betalat ca 1700:-/person per dag inkl flyg t o r och frukost.
Vi bor i en villa med egen pool.

Matpriserna är billigare än i Sverige men Seminyak ligger nog dyrare än andra delar av Bali.
Men vi har även hittat många restauranger lite off side som var billigare än de runt turist stråken.

Åker gärna tillbaka hit igen!
11 apr. 2024 12:24
Hej!

Åker till Bali i Juni och undrar hur inresereglerna är nu? Läser lite olika om det behövs visum eller ej men tror jag kommit fram till att man måsta ha ett visum nu för ca 500.000rdr. Samt nu även en turistskatt?

Stämmer det? Och isåfall fyllde ni i detta innan ni åkte så gick det snabbare på flygplatsen?
11 apr. 2024 17:32
Hej!
Visumet fixade vi på flygplatsen, rätt lång kö... men det går bra om man bara är beredd på att det tar tid. Vet inte om man kan ansöka om det innan. Tyckte det var smidigt ändå... Kostnad visum i jan 500.000 IDR/ person

Turistskatten ligger på vad jag vet 150.000 IDR /pers

Sen ska man fylla i någon form av deklaration att man åker in i landet.. men den kan man förbereda innan så man skickar in den digitalt när man är på plats.

https://ecd.beacukai.go.id/