Reskompis i April sökes

19 dec. 2015 16:00
Visningar: 36
Hej! Jag är en 19 årig tjej som letar efter en reskompis som vill planera en resa runt April eller närliggande månader. Kan tänka mig resa runt i Thailand men även andra länder, bara man kommer iväg. Vore roligt att planera hela resan tillsammans och bara leva livet där vi känner helt enkelt! Är också väldigt intresserad av att hyra t.ex. en villa i Thailand en vecka och utforska området omkring och sedan resa vidare, men som sagt öppen för allt! :)
Hör av er om ni är inne på samma spår!
Av Elliore
24 dec. 2015 00:14
Hej! Jag blev först förvirrad över namnet då jag trodde jag själv hade skrivit inlägget haha!

Jag söker också en reskompis, hade tänkt att backpacka runt från och med mars/april och några månader fram. Jag har några specifika mål men är ganska flexibel annars. Mina vänner har rest medan jag jobbat men nu ska jag själv ge mig ut. Jag är lätt att ha och göra med och skulle vilja påstå att jag är ganska resevan. Letar du fortfarande får du gärna hör av dig på fb. Ellinor Lundberg Orén eller (Logga in för att se e-postadress) Ha det gott!
Medlemmen har tagit bort svaret
25 dec. 2015 21:50
Hej! Är en tjej på 19 år som är jättesugen på att åka till Thailand i mars. Är ute efter sol, bad och äventyr!! Kan dock inte stanna i månader då jag har ett jobb, men några veckor skulle funka! :)
Av Elliore
26 dec. 2015 23:05
Jag hade tänkt börja i Thailand, Bangkok och sen ner mot öarna och backpacka runt..skippar gärna Phuket dock. Det skulle vara jättekul med en reskompis i alla fall i början av resan. Vill gärna ta dykarcert om någon av er också skulle vilja ta det vore det superkul att få en dykkompis och dela upplevelsen med :)
30 dec. 2015 22:26
Hejsan!
Är inne på samma spår som du, känner att jag måste komma från jobb och allt är hemma. Vill resa runt i Asien och upptäcka nya saker och bara ta det lugnt. Behöver inte planera för mycket utan ta det lite som det kommer och våga utmana sig själv lite! Också öppen för förslag och vill gärna hitta nya idéer.

Är 19 år och tog studenten i somras. För tillfället jobbar jag för fullt och väntar på att komma in på en utbildning jag drömmer om. Behöver dock semestra lite, vila upp mig och upptäcka nytt innan jag fortsätter med jobb och utbildning. Vill gärna hitta en "random" människa/människor att resa med då mina kompisars intresse för resa var lägre än något annat!

Hör gärna av dig om jag låter intressant så kan vi höras med :)
Medlemmen har tagit bort svaret
2 jan. 2016 13:45
Hej!

Ville bara skriva att din plan verkar hur kul som helst och att jag verkligen är intresserad! Om du vill höras mer, så skriv till (Logga in för att se e-postadress) eller Maja Svensson på Facebook! :)
6 jan. 2016 23:36
Vill också åka hör gärna av er till mig på fb Angelika Hansson fd fransson
15 jan. 2016 15:26
Hej igen!
Jag har funderat lite över resan och är sjukt sugen fortfarande på att dra iväg men jag funderar på att kanske dra i december/januari om drygt ett år istället haha och samla massor med pengar, vara borta mycket längre, kanske jobba utomlands och leva livet under en längre tid. Är det någon som är öppen för det så skriv ett meddelande så kan vi prata om det! Är i så fall intresserad av att resa jorden runt, eller om du har andra alternativ! :)
Av Sofiani
19 jan. 2016 10:08
Hej! Jag är inne på samma spår, att alltså resa om ca 1 år för att ha möjlighet att samla in massa pengar så man kan stanna längre! Jag kan tänka mig att åka i oktober tidigast! Hör gärna av dig om du vidare är intresserad!!
19 jan. 2016 11:48
Hej! Som du skrev längre ner i chatten att du vill åka i slutet av detta år, det är precis min plan. Du har inte lust att skriva till mig på Fb Emma wenner ist? Tyvker det är mkt lättare, så kan vi prata mer om du är intresserad :)
Med vänlig hälsning,
Emma
28 feb. 2016 01:36
Jag åker gärna på "semester" till Thailand ca 3 veckor i april, någon som vill hänga på? Mejla gärna (Logga in för att se e-postadress)
28 feb. 2016 09:37
Hej!! Är inne på precis samma spår, länderna jag "tänkt mig " är i första hand typ Kambodja, Filippinerna o Malaysia men jag kan anpassa mig! Har möjlighet att resa from 10 april! Hör av dig på fb om du skulle vilja resa ihop! ( Alice Larsén heter jag där!) ha det bra så länge!
Medlemmen har tagit bort svaret
5 mars 2016 13:20
Hej! Kommer till vara i Thailand den 29 mars och då far mina reskompisar hem så skulle gärna vilja fortsätta resa med någon! :)