Reskompis Australien! Januari 2013 med work/holiday visa

7 okt. 2012 22:19
Visningar: 796
Hej :)

Jag har planer på att åka till Australien i nu till vintern och det lutar åt december/januari ungefär. Jag är en snäll social och skön tjej som gillar att testa nya saker. Jag är också väldigt spontan!

Min tanke med med resan är att åka runt, uppleva, träffa massor med människor, äventyra och ungefär allt sånt där som en resa innebär. Förutom dessa saker vill jag också jobba med ett work/holiday visa och planerar därför att stanna i Australien ett tag.

Känner du att jag låter som en bra reskompis eller har frågor så får du jättegärna PMa! :)
9 okt. 2012 12:30
Heeej
jag planerar också att åka till australien men helst i början av december! vore kul att ha någon att åka ner med! vill också resa runt, surfa och äventyra men även jobba någonstans ett tag. skulle vara kul att prata mer! hör jättegärna av dig! :)
Av Hannae
9 okt. 2012 23:03
Hej!
Jag har funderat på Australien i ett tag nu jag med! Låter som om vi vill samma sak! Har tidigare bott i London och är sugen på att uppleva en ny del av världen. Om det låter intressant så finns jag på (Logga in för att se e-postadress)
Av Lisaan
10 okt. 2012 00:15
Heej! jag har blivit helt insnöad på Australien och vill verkligen åka dit! någongång i december skulle jag helst vilja komma iväg, för att sen resa runt, surfa, äventyra, träffa människor, se nya platser och städer och bara ha så kul!! Men vill även jobba en del för att kunna stanna längre, så ett work/holiday visa är också min plan. Vore så kul att ha någon att åka med! hör gärna av dig antingen här eller på mail (Logga in för att se e-postadress) :)
11 okt. 2012 13:20
Jag är inne på att åka i januari, vill helst åka östkusten men är väldigt spontan och öppen för förslag! Tveka inte att mejla mig, vore kul att åka med någon ! (Logga in för att se e-postadress) :)
23 okt. 2012 16:48
Någon som vill åka med mig i början av januari? Ska antagligen inte åka med work and travel.. Tänkte resa längs med östkusten och dyka, surfa och jobba! Är 20 år och bor i Malmö :) Hör bara av er om nån är intresserad!
24 okt. 2012 21:44
Hej ! Jag är jätte sugen på att komma iväg så snart som möjligt !
Någon som vill åka med mig :) ?
26 okt. 2012 11:41
Hej Alla ! :) Åker 3 december ! Vore kul att träffas där nere ! Åker själv så vore kul med all sällskap man kan få! Hade även tänkt jobba lite och självklart resa runt och upptäcka Australien . Hör gärna av er !
1 nov. 2012 12:28
Hej! Jag har köpt en flygbiljett från sthlm dem 6 januari 2013, och åker hem 28 februari. Jag valde att köpa tur/retur för priset blev endast 8880:- .. en enkel kostae minst 7500:- ... risken finns ju att man blir kvar längre hehe men så 6/1 - 28/2.
Har du hunnit bestämma dig än om du ska ner? Har för tillfället ca 10 bekanta nere i Aussie, jag flyger till sydney först för min tjejkompis bor där sen några månader tillbaka. men vill sedan röra mig runt om i landet och göra massa saker som du skriver om!
Vänliga hälsningar Selma!
2 nov. 2012 00:44
Tjenare!

Kommer åka till Australien i Januari för att upptäcka och ha roligt:)
Jag älskar fota,filma,natur,djur,surfa och tror Australien och Nya Zeeland kan vara underbart.

Skriv gärna till mig på facebook om du letar efter någon att börja resan med, eller om någon annan ser detta.

Hampus Edwall
(Logga in för att se e-postadress)
8 nov. 2012 00:20
Hej Amanda och alla andra tjejer!!

Min plan är också att ta mig till Australien, genom visum från immi.gov.au och flygbiljetter från kilroy och internationellt körkort från motormannen.se. Vill bila runt, jobba, upptäcka, surfa, träffa folk etc. Behöver nog inte förklara så ingående utan jag tror du/ni är med på vad jag menar :-) Hade varit jätte kul att komma iväg redan i dec, kanske köra nyår i Sydney?? :-)

Go o glad tjej från Gotland söker en eller flera reskompisar! Jag är sjukt taggad och öppen för förslag!
Hör gärna av er; (Logga in för att se e-postadress)
Av Majaom
8 nov. 2012 09:22
Hej Amanda! =) Jag har bokat en biljett och landar i Sydney den 29 december. Tänkte jobba där ett tag för att få ihop lite mer pengar sen åka någon annanstans! är också spontan, gillar äventyr, party, träffa nya härliga människor! Adda mig på fb om du vill =) Moa Maria Åkesson från Örebro eller maila: (Logga in för att se e-postadress)
8 nov. 2012 19:46
Hej allesammans!!
Jag drar ner till aussie den 20 januari med working holiday visum! Är så taggad på allt från äventyr till jobb, tänker göra det som faller mig in helt enkelt :)
Söker så många nya resevänner som möjligt att dela alla upplevelser med, ju fler man är desto roligare tror jag faktiskt att hela upplevelsen blir! Så om ni känner lite samma, hojta till här eller på min mail ; (Logga in för att se e-postadress)

Kramar/ Hanna
Av Sara90
9 nov. 2012 10:00
Hej!
Jag drar ner i början av feb. Landar i Brisbane och tänkte ta mig till Byron Bay eller liknande för att jobba lite först. Någon som kommer hålla till i krokarna runt den här tiden, isf möts jag gärna upp! :)
17 nov. 2012 09:11
Hej allihopa!

Jag vill resa ner till Australien någon gång efter jul och skulle gärna vilja ha någon att resa ner med! Mina planer är att skaffa ett work and travel visum och resa runt jobba festa och upptäcka landet. Räcker pengarna till vill jag resa till Bali och Nya Zeeland också:)

Vill ni hänga med får ni gärna höra av er och skicka ett meddelande.:)
25 nov. 2012 12:25
Hej!
Jag har precis bokat flyg till sydney från sthlm med air china den 14 januari.
Tänkte stanna i sydney i minst en vecka iallafall, sen är resten av resan helt oplanerad. Har ett work/holiday-visum och har väll planerat att försöka jobba endel då min reskassa inte är särskilt enorm.
Det jag känner att jag vill greja med (förutom att jobba) är att surfa, äta mat o dricka öl, upptäcka, vandra och träffa nya härliga människor.
Någon som har samma planer/brist på planer som jag? Eller någon som har massa andra planer som du kan tänka dig att dra med mig på?
Maila gärna :) (Logga in för att se e-postadress)
Av Elinnea
26 nov. 2012 22:36
Hejsan!
Jag är en spontan och glad tjej som precis som alla ni andra längtar efter Australien. Jag var där i en månad förra året och vill nu tillbaka. Jag planerar att åka dit i januari eller februari för att se mer av östkusten men också för att träffa massa nya och roliga människor. Min resa kommer bestå av många äventyr, upplevelser, sol, bad, shopping, surfning, gamla och nya vänner, spontana saker och förhoppningsvis massa annat! Har inte bestämt hur länge jag ska stanna än, funderar på att jobba där ett litet tag men vi får se :)
Låter det roligt?
Hör av er på (Logga in för att se e-postadress)
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Trosen
21 dec. 2012 01:52
Ska åka dit i början av Januari! resekompis? ja är med =)
Av Awaa
3 jan. 2013 23:39
Hej, är det någon som är i Sydney?? :) Jag kommer dit den 23:e januari.. skulle vara kul att träffa folk där!! Maila mig: (Logga in för att se e-postadress)