resetips

Av Sarasu
17 feb. 2019 15:29
Visningar: 196
Hej! Jag, min mamma och min syster vill fara till Italien ca 5 augusti 2019.
Vi velar lite om vart någonstans vi ska resa. Florensområdet (som vi egentligen ville till) verkar vara extremt varmt då så vi har funderat på att flyga till Milano och åka tåg ner mot kusten - eller vara kvar uppe i "inlandet".
Vi vill gärna bo i en stad och ha den som utgångspunkt för dagsutflykter osv. Vi är intresserade av mat, vin, lite kultur, bad och vi vill såklart att det ska vara vackert! Det är inte ett krav att bo vid havet.

Ge mig era tips!
Av Bislet
9 juni 2019 21:29
Hejsan Sarasu, Om Du, Din mamma & Din syster har möjlighet att flyga till Italien ca söndagen den 11/8 så har Ni möjlighet att hyra vår lägenhet i Pisa. Från Pisa till Florens tar det ca 30 min med tåget. Från Pisa till Marina di Pisa tar det ca 30 min med buss, ifall Ni vill bada. Från Pisa till kuststaden Viareggio tar det också ca 30 min om Ni vill komma till havet. Det tar också ca 30 min med tåg till den pittoreska staden Lucca. Till Pisa går det flera direktflyg från bl a Stockholm, Göteborg samt Köpenhamn. Italienvänliga hälsningar Bislet :-)
Av Fylke74
9 juni 2019 22:52
Om ni bestämmer er för Pisa med omnejd tycker jag ni skall besöka den mysiga byn San Gimignano.
10 juni 2019 07:12
Hej någon av sjöarna i norr kanske? Otroligt vacker och kanske inte riktigt lika varmt som övriga Italien?
Gardasjön var vi till för något år sedan och det var verkligen en drömsemester!
Har skrivit om resan här:
https://4000mil.se/index.php/tag/gardasjon/
Av Birgere
10 juni 2019 09:14
Det är ju varmt överallt men det jobbigaste med dom första veckorna i Augusti är att i princip alla Italienare har semester själva så det kan vara klokt att hålla sig borta från deras resmål som är havet och sjöarna.
Nu har jag inte varit i Florens i augusti men jag ser ingen direkt anledning att inte åka just dit pga värmen, risken kanske är större att det som tex i Milano att massor av restauranger o butiker håller stängt.