Resekompisar till Thailand (eller Asien i allmänhet)

Av Jacobvi
23 juli 2014 20:37
Visningar: 363
Tja

Jag är nyligen fyllda 22 och bad precis min chef dra åt helvete och tänkte därför passa på att ta ledigt ett tag framöver. Jag har ingen som helst plan över vad jag vill göra men jag tycker om sprit, sol, bad och utsikter. Jag har dugligt med pengar redan nu men reser hellre i slutet av November/början på December då vädret brukar vara bättre i Asien desto kallare det här i Sverige.

Jag hade tänkt mig vara borta mellan två till fyra månader men har inga egentliga preferenser kring vart vi ska spendera tiden.

Skicka en brevduva om det låter intressant så får ni svar inom ett par veckor.

Mvh.
Av Patrikn
24 juli 2014 13:29
Är en kille som fyller 22 i november och min planer var att dra till Asien nu i höst. Kunde inte få med mig någon av mina vänner för ingen hade pengar till det. Vet inte hur länge jag tänkte vara där men 2-3 månader låter bra.

Jag gillar att festa och hoppas få upptäcka massa spännande saker. Det skulle varit jäkligt kul att åka med någon/några!
26 juli 2014 16:12
Jag åker i slutet på November och stannar en månad.
Vi skulle kunna styra upp något!
Av Johan89
13 aug. 2014 23:05
Tjena! Jag har planerat att dra ner i början av november och tänkt stanna så länge jag orkar. Jag är också själv och det hade varit gött om man hade någon/några hänga med till en början åtminstone. Jag är 25 och gillar bärs typ.
16 aug. 2014 17:17
Tja!
Jag åker den den 11nov till bkk och har inga direkt planer efter det, min reskamrat har backat ur, men tänkte åka ändå! Man träffar ju skönt folk överallt ändå. Är spontan av mig och vill uppleva mycket!
Är 25 och redo för äventyr!
23 aug. 2014 23:26
Vi är fyra tjejer som ska ut på en tremånaders backpackingtur. Vi börjar med att åka ner till thailand till årsskiftet och letar mer än gärna efter sköna buddies att hänga med på vägen!

Planen är att fira nyår + festa loss på fullmoon party i koh phanang. sedan är rutten lite oklar men vi har tänkt besöka phi phi, koh lipe och koh tao (där vi tänkt ta dykcert). Phuket och railey beach på krabi blir nog också mellanstopp på vägen.

Sedan bär det vidare mot Singapore, Indonesien, Filippinerna och avslutas i Hong Kong. Där är rutterna lite mer osäkra. Men i bali hade vi tänkt gå på en 7-dagars surfcamp. Är det möjligtvis kanske någon som varit på liknande?

Hör gärna av er om ni ska besöka någon av dessa platser så kanske man kan mötas upp där på andra sidan jordklotet! :D
Av Masted
3 sep. 2014 00:31
Hallå där
vi e 2 killar som funderar på att resa till Thailand kring 22/12. Hade tänkt börja i Koh Samui över jul några dagar eftersom vi har en kompis där som äger en restaurang/bar. Sen nyår i Koh Phanang o efter det resa runt lite spontant bla till Krabi, Batong o Phuket. Inget är satt i sten utan vi är väldigt flexibla. Pga jobb kommer vi bara kunna vara där ca 2v men det vore roligt att träffa fler folk där nere samt hitta på något trevligt under den tiden :)
Tack o hej
11 sep. 2014 11:12
Hej jag heter Susanne och landar i Bangkok den 31:e oktober, tänkte vara borta 8-9 månader. Söker reskompisar att möta upp på vägen, och verkar vara en skön kille!

(Logga in för att se e-postadress)