Resekompisar sökes till ö-luff hösten 2013!!

15 maj 2013 10:53
Visningar: 250
Hej! Jag heter julia och är 20 år. Jag är precis hemkommen från tanzania men vill redan ut på äventyr igen. Anledningen till att jag vänder mig hit är att mina vänner är panka haha och för att jag älskar att träffa nya människor.

Är hemskt sugen på att ö-luffa i grekland till hösten eller våren 2014. Söker en en flera intressanta spontana människor ( som liksom jag har begränsad budget minst sagt..) att resa ihop med !

Så, om detta låter skoj tveka inte att höra av dig:)
(Logga in för att se e-postadress)
0705547783
Av Emmapih
15 maj 2013 10:59
Hejsan Julia!

Ska öluffa slutet på juli i två veckor med mamma i Grekland faktiskt! =) Lät nästan som ord tagna ur min mun. Jag vill helst resa i höst och även hemkommen innan jul=) Har även som dig begränsad budget, så resa i flera flera månader är troligen ingen bra alternativ för mig om man inte skulle jobbat då.

Men jag tycker öluffa låter super spännande och händelserikt!
15 maj 2013 11:51
Men visst gör det!! Och ni får det säkert superhärligt de två veckorna! :)

Jag kanske är trög men fattade som att du vill ö-luffa igen till hösten? Eller menar du att du villgöra en annan typ av resa då? :)
Av Emmapih
15 maj 2013 13:42
Ja, men precis=) det är vad jag menar. Skulle gärna vilja ge mig ut på en resa igen. Öluffa eller inte öluffa det spelar inte så stor roll =)
15 maj 2013 18:38
Men sådär är jag också, måste inte nödvändigtvis ö-luffa, vill bara ut och se nya saker!! :)så i såna fall, vad tror du du har för budget till din höstresa och hur länge skulle du vilja vara borta? :)
Av Wilmus
15 maj 2013 19:11
Hej!

Jag är också intresserad av och resa i höst. Va länge har du tänkt vara borta och när hade du tänkt resa?
Hur ser din budget ut?
15 maj 2013 19:19
Hej wilmus!

Tänkte väl i såna fall resa någon gång i slutet av augusti och vill vara borta i alla fall en månad:) min budget är helt klart begränsad, högst 10 tusen så jag vill verkligen leva som en äkta backpacker ;) har inte höga krav på boende eller bekvämligheter, då lägger jag hellre pengar på lokal mat och upplevelser väl där!
Av Wilmus
15 maj 2013 20:21
Hej!

Absolut de är ju de som är kul och kunna göra. Man ska ju liksom bara sova där man bor, så de behöver ju inte vara de bästa. Jag kan vara borta 3-4 veckor ungefär. Men måste vara hemma innan 9 september. De är min problem annars kan jag åka. Vart vill du resa?
Av Emmapih
15 maj 2013 20:39
Jag vet inte riktigt hur min budget ser ut:) Men jag har nog definitivt över 10 tusen. Jag kan tänka mig vara borta från augusti till december. Men kring december vill jag vara hemma.
15 maj 2013 21:29
Låter bra! Jag har precis kommit hem från 4 månader i tanzania så min höstresa blir nog på em månad och inte så mycket mer, dock kan vi ju hålla kontakten så kan vi kanske slå följe första månaden! :D finns du på fb?
Av Emmapih
15 maj 2013 21:38
Det låter jätte bra:) ingen aning vart resan bär åt:) men vi kan prata mer på fb:)
15 maj 2013 21:43
Låter fint! Jag heter julia printz på fejjan:) hörs!
Av Elicec
21 maj 2013 23:15
Hej Julia!

Dina planer låter riktigt bra! Älskar Grekland och har alltid velat ö-luffa just där. Låter bra att det är i slutet av säsongen också då allt blir billigare då :) finns det fortfarande planer på detta? :)

Är en väldigt glad och helt klart restokig tjej som älskar att se mig omkring och få komma bort från Sverige.
Av Felixen
17 sep. 2013 20:33
Hej Julia! Jag heter oxå Julia, jag har en grupp på fb som heter resevänner och jag söker ständigt nån att resa med. Jag har Ö-luffat i Grekland och gör det gärna igen :) Har du planer på det än? I övrigt har jag en Sri Lanka resa att se fram emot. Praktiskt taget gratis, bara flygbiljetten dit som kostar så har jag boende där men jag har ingen att åka med så åker själv till paradiset.
I övrigt föredrar jag värme men gillar att åka skidor och mysa vid en eld men söker resmål att se och uppleva, vandra,rida mm. Hör av dig om du vill eller gå med i min grupp på fb