Resekompis till rolig volontärresa!!

Av Ayluzz
6 feb. 2014 22:43
Visningar: 333
Hej!

Efter mycket velande har jag bestämt mig för att åka på detta projekt någon gång i mars/april:

https://www.volontarresor.se/projekt/afrika/kenya/diani-beach-marine-conservation/

Jag har varit på volontärresa med samma bolag tidigare, fast till Zimbabwe, och det är något av det bästa jag har gjort i mitt liv!
Jag har tänkt vara borta 3-4 veckor. Förutom själva arbetet så finns det en massa annat kul och mer "turistigt" att göra på Diani Beach, och jag skulle gärna vilja äventyra runt lite också! ;)

Om detta låter ens det minsta lilla lockande, hör av dig till mig! Det skulle vara så mycket roligare att ha någon att resa med, och ingen av mina kompisar är särskilt lockad av liknande resor. Jag är även öppen för förslag om du vet något annat liknande projekt som verkar ännu roligare!

HA DET BRA, KOMSI KOMSI OCH RES MED MIG! :D
11 feb. 2014 22:40
jag skulle gärna hängt på! men har knappt pengar till anmälningsutgiften på 2000:- och inte är jag vaccinerad och aldrig flygit förut haha men det låter ju jädra kul att dra iväg på något sånt =)
Av Ayluzz
13 feb. 2014 15:10
Citerat från Rebecka94:
jag skulle gärna hängt på! men har knappt pengar till anmälningsutgiften på 2000:- och inte är jag vaccinerad och aldrig flygit förut haha men det låter ju jädra kul att dra iväg på något sånt =)
Ååh vad synd! Men ja, visst verkar det kul! :D Hör av dig om du lyckats få ihop lite pengar och vill åka ändå haha!
17 feb. 2014 21:50
Hejsan! Det låter sjukt kul att gör något sådant! Dock är det mycket pengar. Du vet inte om det finns billigare? För som tex, jag har redan dykarcert. (som de har inkluderat i priset).

Mvh, Felicia
Av Ayluzz
18 feb. 2014 10:56
Citerat från Linneajohansson:
Hejsan! Det låter sjukt kul att gör något sådant! Dock är det mycket pengar. Du vet inte om det finns billigare? För som tex, jag har redan dykarcert. (som de har inkluderat i priset).

Mvh, Felicia
Hej!
Jag tror att man kan hitta billigare om man kontaktar projektet direkt, och inte genom resebyrån (alltså Volontärresor AB), men jag är inte helt säker!

Jag har dock också börjat tycka att det är lite väl dyrt hehe... Vet du själv någon annan lite liknande resa? :) För det låter ju sjukt kul i alla fall!
24 mars 2014 12:44
Jag har själv tidigare varit i Kenya, Mobasa och volontärarbetat på ett barnhem trekvart ifrån Diani.. fantastiskt fint! Men vad jag tänker säga är att jag upplever att organisationen volontärresor är den dyraste om du söker runt. Jag åkte själv med amzungo, och tyckte det funkade bra till ett bra pris! Bara ett tips!!
Av Ayluzz
28 mars 2014 12:59
Citerat från Ilovetravel:
Jag har själv tidigare varit i Kenya, Mobasa och volontärarbetat på ett barnhem trekvart ifrån Diani.. fantastiskt fint! Men vad jag tänker säga är att jag upplever att organisationen volontärresor är den dyraste om du söker runt. Jag åkte själv med amzungo, och tyckte det funkade bra till ett bra pris! Bara ett tips!!
Åh, vad kul att höra! Tack för tipset! :D
28 mars 2014 23:23
Vilket häftig volontärprojekt! Jag har tänkte mig att åka på något liknande, så länge det involverar djur + havet. Har länge funderat på ett delfin/val-projekt i Kenya men vill helst inte resa själv. Fast jag kan tyvärr inte åka förrän till sommarn :/