Resekompis sydeuropa sommaren 2017

13 mars 2017 20:11
Visningar: 263
Hej,

mitt namn är Monika och jag söker en resekompis för sommaren 2017. Jag har tänkt att bege mig till något sydeuropeiskt land, är inte speciellt kräsen. Jag kan tänka mig att besöka Portugal, Spanien, Italien, Kanarieöarna och Kroatien. Jag tänker att resa under två veckors tid i Juli, Augusti eller September.

Om mig så är jag en glad, öppen och nyfiken kvinna som gillar att hitta på saker. Jag har nära till skratt och är mycket social.

Jag är i från Stockholmsområdet och åker gärna från Arlanda. Jag är inte rädd för att åka själv men denna gång hade det varit kul med sällskap av en eller flera personer. Jag tycker om att bada, sola, äta gott, dansa samt att utforska resmålet. Jag bor gärna centralt och bekvämt.

Jag är i mina bästa år, 54 år gammal och har än så länge sett och gjort mycket. Jag har med andra ord en god resevana. Och som jag gärna säger det, man slutar inte att ha roligt när man blir äldre, utan man blir äldre när man slutar att ha roligt.

Jag söker en kvinna i åldern mellan 35 - 55 år som skulle vilja göra mig sällskap. Hör av dig om du är intresserad! :)

Vänliga hälsningar,

Monika
Av Mia88
18 mars 2017 23:22
Hej Monika,
jag har nyss fyllt 60 men jag har bra kondis, jag är resvan och aktiv, paddlar kajak hemma på somrarna och rör mig mycket i skogen (jag bor i Värmland). Jag har mest rest i Europa och Asien (Indien, Japan) i sällskap och på egen hand och oftast planerat resan själv men nu tänkte ha det bekvämare och köpa paketresa 2 v eller en rundresa som omväxling. Åker man på temaresor o liknande är det mkt höga avgifter för ensam resenär, därför letar jag en trevlig tjej som reskamrat. Jag är gift men min man får inte flyga av medicinska skäl.
Närmast har jag tittat på Kreta och Cypern men jag är flexibel, intresserad av alla kontinenter utom Afrika. Kroatien har jag också velat åka till, har varit där för länge sedan och kan lite kroatiska (vanligaste turistfraser).
Jag gillar att kombinera bad, kultur i lagom doser och vandringar. Bara strand är rätt enahanda för min smak.
Jag brukar flyga från Arlanda, det finns bra anslutningar från Värmland.
hör gärna av dig om det låter bra.
hälsningar, Mia L
19 apr. 2017 13:13
Hej Monika,
Jag åker gärna till sol och bad i september men kan tyvärr bara åka en vecka. Tycker om att ha kul, äta & dricka gott och bara ha det bra. Liksom dig bor jag gärna bekvämt och centralt. Jag är 52 år, bor i Stockholm och en träff kanske kunde vara bra för att se om vi gillar varandras sällskap. Hör gärna av dig!

Hälsningar
Magdalena
14 maj 2017 08:18 (redigerad)
Jag är intresserad av resesällskap. Vill gärna åka på solresa med inslag av kulturutflykter. Bor i Örebro län och är gärna med på en träff innan för att planera och träffas...
Jag är 56 år kvinna och ensamstående
Av Mia88
25 aug. 2017 20:21
Citerat från Kaisamarie:
Jag är intresserad av resesällskap. Vill gärna åka på solresa med inslag av kulturutflykter. Bor i Örebro län och är gärna med på en träff innan för att planera och träffas...
Jag är 56 år kvinna och ensamstående
Hej Kaisamarie,
vi hade lite kontakt och växlat några meddelanden i våras, sedan försvann tiden i en massa oförutsedda händelser.
Det känns nu som att jag vill förlänga sommaren, längtar till solen och värmen!
Jag hittade en mycket intressant och prisvärd resa till Italien, Amalfikusten, 6 -13 okt eller 13-20 okt, hos Kulturresor men den går inte att boka alls om man är själv, man måste vara två (vet inte varför, reste med dem till Umbrien i okt 2016 ensam, då gick det hur bra som helst att boka ensam, jag var helt nöjd med resan, men just till Amalfi måste man vara minst två). Här är länken https://www.kulturresor-europa.se/italien/vidunderliga-amalfi?utm_campaign=25-08-2017&utm_content=unspecified&utm_medium=email&utm_source=KE-SE-nyhedsbrev

Kan du tänka dig att resa dit?
Hör av dig i så fall!
Hälsningar, Mia
23 sep. 2017 21:33
Det har ju uppstått en helt massa oförutsett för mig. Ska flytta 1 november så jag får nog vänta med reda till våren. .
Av Mia88
24 sep. 2017 12:29
Så kan det bli ibland. Lycka till med flytten!
Hör av dig om du har vägarna förbi Kristinehamn. Vi kan passa på att träffas, det är enklare att planera resor om man har sett varandra IRL.
Mia
Citerat från Kaisamarie:
Det har ju uppstått en helt massa oförutsett för mig. Ska flytta 1 november så jag får nog vänta med reda till våren. .