Resebolag Thailand

11 feb. 2010 16:44
Visningar: 625
Jag har tänkt åka ner till Thailand December(några dagar innan nyår) 2010 och stanna en månad typ.

Funderat på vilket flygbolag som man ska välja.
Jag har inga problem med mellanlandningar, utan är ute efter ett lågt pris, god service, gratis dryck/mat på planet(långflygningarna).

Har ni några tips mottages dessa mer än gärna.
Av Sugus
11 feb. 2010 18:00
Lågt pris, då är det förmodligen Turkish Airlines som gäller. Service ok och dryck ingår.
Av Bengtar
11 feb. 2010 18:51
Du ska nog ta en alternativ taktik om du nödvändigtvis vill till Thailand.
Det är ju så, att man vet att svenskar är Thai-indoktrinerade.
Därför lägger man priserna högt omkring jul.
Det är oftast betydligt billigare att åka till Kuala Lumpur, eller Singapore den tiden.
Därifrån och till Thailand är det riktigt billigt.
Men en liten varning; om du kommer till Malaysia kanske du inte alls hamnar i Thailand.
Tricket att åka billigt är att vara uppmärksam - hela tiden!
Av Bibby
11 feb. 2010 23:43
Turkarna är bra.

Kolla runt lite, finnarna är bra också.

Jag köpte min senaste resa hos Amex, de var typ 2.000 billigare än turkarna på deras hemsida, vet ej varför?

Så mitt tips är att lägg ner några timmar på att söka hos de olika flygbolagen, sen hos några större resebyråer, Amex, Resia, Ticket ex.vis.
Av Begesk
12 feb. 2010 10:57
Bengtar säger: "Men en liten varning; om du kommer till Malaysia kanske du inte alls hamnar i Thailand.
Tricket att åka billigt är att vara uppmärksam - hela tiden!"

Ha,ha ...
Va? Är det så bra i Malaysia att man vill stanna kvar, eller? Var snäll och utveckla vad du menar. Tack!!
22 feb. 2010 17:58
Det går att boka ca 350 dagar framåt i våra system, dvs December/Januari 2010/11 är nu fullt möjligt.
På Turkish Airlines ingår 30 kg bagage och fri golfbag - kan vara värt att veta när ni jämför priser. BKK lockar ju som bekant till shopping.
Maten och drickan ingår ("naturligtvis").
På sträckan Stockholm - Istanbul är det en trerätters meny med två varmrätter att välja mellan i ekonomiklass. Flera måltidsalternativ finns (21 st) vid internet check-in.